Baby 6 maanden speen afleren

<p>Hallo,</p><p>Heeft er iemand tips of trucs voor het afleren van een speen bij een baby van 6 maanden? Onze zoon krijgt nu alleen zijn speen bij het slapen gaan. Soms krijg hij hem ook half uurtje voor het avondeten omdat hij dan moe wordt en honger heeft.</p><p>Probleem is dat ik sinds anderhalve maand bij een slechte nacht er soms wel 20x(!) Per nacht uit moet om zijn speen erin te doen. Zelf pakt hij hem niet. Hij heeft in de nacht geen behoefte aan eten of iets dergelijks. Eerste uren gaat goed tot uurtje of 1. Dan wordt hij bij een goede nacht 1x per uur wakker. En bij een slechte nacht stop ik maar met tellen ?</p><p>Het begint behoorlijk op te breken en wil niet de ongezellige chagrijnige moeder voor de rest van ons gezin zijn. We hebben ook nog een dochter van 4.</p><p>We zitten er aan te denken om maar gewoon rigoureus met de speen te stoppen...</p><p>Enige suggesties?</p><p> </p><p> </p>
 
Dat zijn  fases  mijn zoontje is 5 maanden en heeft dat ook ineens dat die snachts brult om zn speen.
Zodra je hem dan in doet slaapt die gelijk weer door.  Waarom.zou je dat willen afleren als hij daar troost in vind ??
Zou ook niet weten hoe je zn kleintje dat nu al moet afleren  dan had je het hem ook niet aan moeten leren want je had er eerst profeit van dat hij in zn speen troost  vond en stil was en nu die hem snachts nodig heeft en jij er last van hebt wil je dat hem afpakken. 
Het zijn fases wat volgende maand weer in een keer over kan zijn denk ik dan maar 
Succes
 
Ik snap dat dit heel frustrerend is, maar stoppen met een speentje lijkt mij ook niet de oplossing. Hij heeft de speen blijkbaar toch nodig. Waarschijnlijk heb je dit al vaker gehoord, maar dit is een fase. Mijn zoontje heeft dat rond die leeftijd ook gehad (sprongetje en doorkomende tandjes). Wilde eigenlijk nooit een speen en ineens wilde hij niets anders dan een speen, ook de nachten. Hier hebben we gewoon aan toegegeven. Dit duurde ongeveer 2 weken en het was weer over en nu met 8 maanden begint het weer (heeft nu duidelijk last van zijn sprong en slaapregressie). Ik heb nu een speenknuffel gekocht omdat hij graag met een knuffel slaapt. En dit werkt super. Hij zoekt dan echt zijn knuffel en dan meteen zijn speentje die eraan zit. Succes ermee! 
 
Hallo, 
Hier hebben we bij onze oudste gestopt toen ze 10 maanden was, zij gooide ook telkens haar speen uit bed. 2 dagen was ze beetje ontregeld maar daarna sliep ze veel beter, wel is waar met haar knuffel doekjes (nu 4 jaar en slaapt nog steeds met haar doekjes).
De jongste is bijna 8 maanden en bij haar gaan we in de bouwvak het speentje afleren, zij is net zo'n grapjas als dr grote zus! Tegen die tijd is ze bijna 10 maanden. 
Je kunt beter voor hun eerste verjaardag de speen afleren, daarna word het een nog grotere "verslaving". Nu hebben ze er misschien een paar daagjes last van en zijn ze hem snel vergeten, zodra ze ouder worden hebben ze met bewustzijn en word het meestal moeilijker. 
En als je afleert begin dan op vrijdag zodat je het hele weekend heb, en zorg dat je dat weekend niet weg hoeft te gaan :)
 
hoi
Moet je overdag ook als hij in bed ligt elke keer naar boven voor een speen?  Zo niet dan zou ik die momenten nemen om het af te bouwen van de speen 
Heb zelf de speen in de box gelegd zodat ze door er mee te spelen de speen zelf leerde in doen en nu met 7 maanden liggen er nu 4 in bed zodat ze als ze wakker word nu zelf een speen kan pakken er liggen er sochtens vaak 3 op de grond en een mama die een half uurtje langer kan slapen vind 5 uur te vroeg om de dag al te beginnen
 
Terug
Bovenaan