Baby 6 maanden verveeld

<p>Hallo mama's!</p><p>Mijn dochtertje van 6 maanden oud is n vrolijk meisje maar op het moment op alles uitgekeken! De box wilt ze uberhaupt al niet meer in, speelkleed is 5 minuten leuk door het van rug naar buik draaien en weer terug en dat de hele tijd herhalen. </p><p>Ik doe ook lekker knuffelen met dr, door het huis lopen en alles laten voelen en mag ze lichte spulletjes opraken (wat ze meteen met n grote zwaai weggooit, dat is helemaal haar ding op t moment). We doen vliegtuigje spelen, dansen, zingen veel wandelen.</p><p>Maar toch heb ik genoeg momenten dat ik inspiratieloos ben! Ze kan nog niet kruipen (wat helemaal niet erg is voor degene die mij verkeerd begrijpen) en zijn haar uit verveling een beetje hiermee aan t aansporen. Maar omdat ze dit nog niet kan en ze zich verveeld, weet ik het ff niet meer.. </p><p>Iemand nog leuke ideeen wat we kunnen doen? Boekjes kijken of voorlezen heeft geen zin, dat is beetpakken en heel hard wegslingeren haha.</p><p>Groetjes van de op dit moment inspiratieloze moeder! </p>

Och herkenbaar! Niet zoveel aan te doen denk ik.. ik ging bijv een pollepel of garde pakken zodat ze dat kon ontdekken, wat nieuws is altijd goed.. of stoeien op bed, of folders bekijken die ze mocht verscheuren. Maar alles was max 5 min leuk.. veel wandelen.. uitputtend is het!

Herkenbaar! Ik wist soms om 8.00 s ochtends al niet meer wat ik met mn dochter moest doen... ik heb heel veel gewandeld, gefietst (mag vanaf 6 maanden, kleine stukjes!) op een kleed/badje  in de tuin gespeeld (vorig jaar zomer). En veel  laten spelen met een bak wasknijpers, een garde, een pan met een pollepel etc. Bellenblaas is misschien ook leuk! 
Als je kindje eenmaal kan kruipen wordt het beter, maar mijn dochter deed dat pas met 10 maanden en tot die tijd was elke dag een uitdaging! Nu is ze bijna 2 jaar en is het allemaal veel makkelijker.
Succes, je moet ook hier doorheen! ;)

Ik heb sinds kort een loopstoeltje, is dit wellicht iets voor jouw kleine?
De mijne kan er niet genoeg van krijgen, ik zet hem ook weer niet te lang erin.

Oja zon loopstoeltje vond mijn dochter ook wel leuk, alleen moet je er dan wel steeds achteraan om dr weer om te draaien. Fietsen deed ik toen mijn dochter zelf kon blijven zitten, niet lang en niet teveel hobbels. Ik weet dat ook wordt gezegd dat het pas mag als je kind zelf van lig naar zit kan maargoed. Ik zou het ook afraden als je kindje nog niet zelf kan blijven zitten, dan is het denk ik teveel belasting voor de rug. 

Ik heb een speciale tablet voor kinderen die is van me oudste zoon. En geef die regelmatig aan mn kleine met een baby app instrumenten. Zo kan die als die slaat of wrijft met zijn handjes op de tablet, dat er muziek komt. 

Ik vind het ook lastig hoor iedere dag weer ? maar idd zodra ze kunnen kruipen of tijgeren wat de onze doet kunnen ze zichzelf weer wat langer/beter vermaken door de ontdekkingstocht. Maar nu fungeer ik vaak als ondersteuning voor het willen staan en ‘lopen’.. en die nieuwe fase vind ik ook weer zwaar Haha. Maar zeker leuk!!

Terug
Bovenaan