Baby 6 maanden wat geven jullie s avonds?

Wat geven jullie aan jullie kleintje van 6 mnd voor de nacht? Ons zoontje is een grote kerel. Krijgt flessen van 210cc overdag, fruit, groenten en n tussendoortje in opbouw. Voor de nacht 210cc melk+2 scheppen rijstebloem. Ondanks de pap komt hij toch na 4u weer. Iemand tips?

Het zou een stukje gewenning kunnen zijn. Je kan proberen of hij het accepteert om getroost te worden zonder een fles te krijgen. Onze strategie is troosten, weer in bed leggen, en na 10 min terugkomen als hij dan nog huilt. Afhankelijk van het tijdstip en hoe hij overdag heeft gegeten krijgt hij dan een fles, of pas 10 min later weer. Succes!

Mij oudste kwam ook ondanks hele grote fles van 270 tot de nok met pap na 3 uur weer . Geaccepteerd gegeven nu kijk ik terug en denk ik logies hij bewoog veel kroop heel snel en liep super snel allemaal nodig die bouwstoffen

Hoi!!

Ik denk dat, als je overdag al genoeg aanbied, er niet zo heel veel meer aan te doen is, dan ‘gewoon’ een flesje te geven om 04.00u. ☺️
6 maanden is echt nog een leeftijd dat het heel gebruikelijk kan zijn, pas rond de 8/9 maanden zouden ze het ‘in theorie’ echt niet meer nodig hoeven hebben.
Mijn dochter is morgen 7 maanden en sliep afgelopen 3 weken ineens bijna klokje rond (zonder voeding) en afgelopen twee nachten tot rond 03.00u ineens weer trek.
Daarna slaapt ze vaak toch weer rustig in en dat werkt dan echt het beste.
Succes!?

Een late fles/papfles hielp hier ook niet. Bij beide kinderen hebben we tot een maand of negen nachtvoedingen gehad. Wij zijn gestopt met wakker maken voor een late fles, die maakte weinig verschil. Dan sliepen ze van 19.00 uur tot halverwege de nacht en konden wij in elk geval zelf op tijd gaan slapen.

Terug
Bovenaan