Baby 6 maanden weigerde fles

<p>Onze zoon, 6 maanden oud. Weigerd sinds 4/5 weken zijn fles.</p><p>Het maakt niet uit wat doen maar hij wilt het gewoon niet. </p><p>Zijn schema ziet er zo uit;</p><p>08:00 fles 180ml, eet die niet helemaal leeg.</p><p>10:00 klein potje fruit, eet die helemaal leeg. Daarna slapen tot 12:00.</p><p>12:00 fles 180, laat die +/- 80 van staan.</p><p>14:00 naar bed.</p><p>16:00 warme maaltijd, eet die op. Hierna een fles van 180 maar wilt die helemaal niet. </p><p>20:00 fles 180 en naar bed. </p><p>Snachts komt die vaak omdat hij honger heeft, dat snap ik wel.. Maar als die overdag niet goed eet, heeft die snachts ook honger.. </p><p>Heeft er iemand tips? Word er een beetje gek van.. </p><p>De fles warmer gemaakt, werkt niet. Kouder werkt ook niet.</p><p>Andere fles werkt ook niet. </p><p>Grotere speen werkt ook niet. </p><p>Hij heeft ook 6 tanden gekregen in 3 weken tijd maar dat niet willen eten word nu wel heel extreem..</p>

Hier een dochter die flessen weigerde. Ze heeft ze nooit wat gevonden, maar met 7 maanden zijn we gestopt met aanbieden van de fles. Ze kreeg nog wel borstvoeding, maar dat was niet meer bijzonder veel meer. 
Wij zijn haar pap met een lepeltje gaan geven zodat ze wel haar zuivel en vocht binnen kreeg. Dat vond ze heerlijk.
Wat extra groente ook en leren drinken uit een Difrax oefenbeker.

Ik zou om 16.00u eerst de fles geven en daarna pas de warme hap. Waarschijnlijk zit hij vol van de warme hap en hoeft ie dan geen fles meer. Op deze leeftijd is melk de hoofdvoeding, dus ik zou dat altijd als eerste aanbieden.
Daarnaast ook ervaring met slecht drinken, bij onze zoon gaat het altijd in fases slecht en daarna vaak een inhaalslag.

Geen advies maar hier is nu het ritme:
7 uur fles 180
9 uur broodje met boter zonder korst of fruithapje
11 uur fles 180
13 uur  broodje net boter of fruithap
15 uur fles 180
17 uur warme maaltijd
19 uur fles 180
Merk als ik de fles te snel na een maaltijd doe hij hem niet op drinkt. Hij zit dan vol.
Mijn oudste zoon stopte met 10 maanden met flesvoeding en kreeg vanaf toen normale melk en karnemelk. Hij at toen al volledig mee met ons.

Terug
Bovenaan