Baby 6 maanden weigert hapje.

<p>Hoera, mijn zoontje is vandaag zes maanden! </p><p>Hij krijgt vanaf 4 maanden al oefen hapjes. Dit ging de eerste keer met een wortel hapje heel goed. Hij hapte goed en slikte het zonder moeite door. Vervolgens moest hij heel erg overgeven. Ik heb er toen eventjes mee gewacht en heb de oefen hapjes twee weken later weer opgepakt. Wortel hapje ging goed en andere groenten geprobeerd en bij broccoli moest hij weet overgeven. Ik had besloten fruit te geven. Hij heeft er nu voor gekozen om zijn mond dicht te houden. Toont ook geen interessen in zijn hapje. Zelfs niet wanneer ik denk dat hij honger zal hebben. De oefenhapjes duren nu erg lang.. </p><p>Weet iemand hier raad mee?</p><p>Alvast bedankt!</p><p> </p><p> </p>
 
Hier eentje die niks van gepureerd voedsel moest hebben. Ben met 6 maanden/toen ze zelfstandig rechtop kon zitten daarom begonnen met Rapley. Dus gewoon beginnen met banaan of avocado en andere zachte groenten of fruitsoorten in het handje geven en dan afwachten. Dat ging hier meteen supergoed ?
 
Dat had mijn dochter ook rond die leeftijd. Gek werd ik ervan. Ben het gewoon blijven aanbieden en ineens wilde ze het weer. Was toen ook naar het CB geweest en die zeiden dat het niet heel erg was omdat ze met de melk alsnog wel de voedingsstoffen binnen kreeg. 
Als hij wel goed blijft drinken is het dus niet erg dat hij z'n hapjes even niet wil. 
 
Wij hebben hier ook een periode gehad dat onze zoon opeens z'n hapjes niet meer wilde. We zijn 't gewoon blijven aanbieden, maar wou hij niet, dan niet. Na een tijdje wilde hij opeens wel weer en vindt hij 't super lekker. Met z'n broodje doet hij nog wel eens moeilijk, maar zodra ik ook brood ga eten, weet hij niet hoe snel hij z'n mond open moet doen haha. 
 
Terug
Bovenaan