Baby 6 maanden wil laatste fles niet meer

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu 6,5 maand en weigert nu al een aantal dagen haar laatste fles op te drinken. Ze word er letterlijk boos van als ik hem wil geven. Als ik haar dan naar bed breng slaapt ze al snel en word ze er ook niet meer wakker voor om hem alsnog te drinken.</p><p>Dit is (ongeveer dan) haar eetschema:</p><p>07.30 fles 190cc+6</p><p>09.00 fruithapje (max. 15 hapjes, niet haar favoriet)+ paar minislokjes water gemengd met roosvice ferro </p><p>11.30 fles 190cc+6</p><p>Tussendoor een paar mini slokjes diksap of alleen water.</p><p>13.00 beetje sabbelen op broodkorstjes en soms ook voorzichtig een paar stukjes van het midden. Dan daarna nog een flesje 90cc+3 als ze niet té moe is of als we niet onderweg zijn.</p><p>15.30 90cc+3+gekruimeld koekje of gewone fles van 190cc+6 als ze daarvoor om 13.00 geen kleine fles op heeft.</p><p>17.00 groentehapje (eet ze vaak wel op)</p><p>18.00/18.30 fles 190cc+6, maar die laat ze nu dus ineens staan..</p><p>Wat denken jullie? Gewoon een fase? Of schema aanpassen? Het gaat ineens zo snel. Ik kan en wil natuurlijk geen fles forceren, maar vorige maand at ze alleen nog maar een beetje groenten en toen liet ze haar late avondfles (23.00) staan. Ook sliep ze na elke 1,5 uur en nu nog maar 2 slaapjes overdag. Wat een verschil ineens.</p>

Niet te druk om maken..
Mijn zoontje van nu 8 maanden eet volledig met de pot mee enkel in bed geef ik 1 flesje van 160/180..
Slaapt 1x per dag van 11 tot 1 heel soms tor 2..
Wat hij met 6 a 7 maanden deed was ochtend 7 a 7.30 papje ontbijtgranen met melk
10 uur ongeveer fruit geprakt.
11 uur slapen tot zeg 1 uur
1 uur boterham (speciale ivm allergie) met stroop,  Belg, kan of pindakaas
15.00 uur vaak een koekje of iets
17.00 uur avond eten zelfde als ons door de blender.
18.30 a 19.00 flesje 180 (dronk hij zelf in bed.
En dan weer een nieuwe dag dit heb ik toen overlegt met het consultatie bureau 

Niet te druk om maken..
Mijn zoontje van nu 8 maanden eet volledig met de pot mee enkel in bed geef ik 1 flesje van 160/180..
Slaapt 1x per dag van 11 tot 1 heel soms tor 2..
Wat hij met 6 a 7 maanden deed was ochtend 7 a 7.30 papje ontbijtgranen met melk
10 uur ongeveer fruit geprakt.
11 uur slapen tot zeg 1 uur
1 uur boterham (speciale ivm allergie) met stroop,  Belg, kan of pindakaas
15.00 uur vaak een koekje of iets
17.00 uur avond eten zelfde als ons door de blender.
18.30 a 19.00 flesje 180 (dronk hij zelf in bed.
En dan weer een nieuwe dag dit heb ik toen overlegt met het consultatie bureau 

Van de week ging mijn dochter weer voor het eerst naar de opvang. Hier gaven ze de warme hap al rond 1630. Dat probeer ik nu thuis ook en nu gaat die laatste fles er weer beter in.

Idd misschien de groente iets eerder geven, maar 17.00 of 16.30 zal niet zoveel verschil maken.
Overdag krijgt ze nog wel vrij veel flesjes, ook al zijn het soms kleinere flesjes zo te lezen. Maar mijn jongste dochter is nu 10 maanden en met 7 maanden gingen wij terug naar 3 f flessen op de dag. Misschien kun je dat ook proberen. Want om 15.30 een fles, 17.00 groente en 19.00 weer een fles is best dicht op elkaar. Mijn dochter dronk die laatste fles ook steeds slechter, terwijl ik dat wel de belangrijkste fles vindt, zo voor de nacht.
Ons schema is nu (vanaf 7 maanden)
7.00 1/2 boterham + fles 180cc
9.30 fruit 100 gram + dixap, dan slapen
12.00 1 boterham
13.30 fles 150cc, dan slapen
15.30 koek + dixap
17.30 groente 100 gram + beetje yoghurt met aardbeien ofzo
19.30 fles 180cc
Brood ging eerst ook moeizaam,  maar toen ik eerst brood ging geven en de fles pas na de boterham,  ging ze ineens een hele boterham eten tussen de middag.
Misschien kun je dit eens proberen.. het is wel het schema waar je naartoe gaat als je kindje 7-8 maand en oud is. Jouw kindje is iets jonger, maar zo te lezen is ze er wel aan toe. 
Mijn dochter laat soms de laatste 60cc staan van haar avondfles, maar als ik haar dan in bed leg, geef ik de fles nogmaals en dan drinkt ze hem toch leeg.

Hier ook bijna 7 maanden en gisteren voor het eerst de laatste fles in principe geweigerd. Dronk maar 20 cc en toen wilde ze niet meer.. heeft hier wel de hele nacht op geslapen.. ze krijgt wel nog 4 flessen van 180+6. Hier drinkt ze niet alles van op... Ze krijgt 100cc fruit en groente en brood met losse korstjes. Bij het brood enkele slokjes water.. ik vraag me af welke fles we achterwege kunnen laten.. niet echt een idee of ze die van 11u of 15u meer laat staan

Terug
Bovenaan