Baby 6 maanden wil niet eten

Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen en heeft dit ook meegemaakt.
Mijn zoontje van 6 maanden wil haast geen fles meer drinken. Het maakt hem niet uit hij je zijn eten geeft hij wilt het gewoon niet. Langer wakker houden heeft ook geen nut want meneer gaat gewoon krijsen en stopt dan pas als hij op  bed ligt.
Hij weegt nu 7,2 kilo en is 65 cm groot.
Hij slaapt van 11.15 uur tot ongeveer 14.30 uur en de nacht van 19.00 uur tot 07.00 uur.

Dit is onze schema:

07.00 uur 200 cc fles (deze drinkt hij leeg)
09.00 uur pot fruit van 6mnd (deze eet hij meestal tot de helft leeg)
11.00 uur 200 cc melk + pap (deze eet hij helemaal niet, ook geen fles)
14.30 uur 100 cc  water + koekje
17.00 uur pot warm eten van 6 mnd (deze eet hij op)
19.00 uur 200 cc fles

Is het misschien een idee om de fruithap te verplaatsen naar de middag en die dan de i.p.v. het water en het koekje te geven?????

Misschien heeft hij om 11 uur geen honger omdat hij om 09:00 een halve pot fruit eet.

Succes!!!

Marjolein

Heb je ook al geprobeerd om hem 's ochtends eerst op bed te leggen na zijn fruit rond 10.00 u? En dan als hij wakker is de fles te geven? Het schema van mijn zoontje was rond de 6 maanden:
- 7.00 u fles melk
- 9.30 u pot fruit
- 10.00 tot 12.00 u slapen
- wakker, dan fles melk
- slapen 16.00 tot 17.00 u
- wakker dan avondeten met fles melk erachteraan
- 20.00 uur fles melk en naar bed.

Tijs lustte helemaal geen pap. Vanalles geprobeerd, maar hij wilde dat gewoon echt niet. Om hem toch granen binnen te laten krijgen kreeg hij iedere dag een potje fruit met toegevoegde granen. En zo gauw hij brood mocht, kreeg hij al snel 2x per dag brood. Hij lust erg graag brood.

Groetjes,
mv Tijs

07.00 uur 200 cc fles (deze drinkt hij leeg)
09.00 uur pot fruit van 6mnd (deze eet hij meestal tot de helft leeg)
11.00 uur 200 cc melk + pap (deze eet hij helemaal niet, ook geen fles)
14.30 uur 100 cc  water + koekje
17.00 uur pot warm eten van 6 mnd (deze eet hij op)
19.00 uur 200 cc fles

Ik zou de tijden gaan aanpassen. De tijd tussen de 7 uur fles en het fruithapje is erg kort, waarschijnlijk eet 'ie het daarom ook maar half leeg
En om 11 uur alweer een fles? ik zou in ieder geval naar de drie uren ertussen gaan, misschien heeft 'ie dan meer zin eraan. wat wel inhoudt dat de slaaptijd van s'middags ook weer anders word.
Ik zou de 11 uur voeding niet eens meer doen. De consultatieverpleegkundige heeft tegen mij gezegd, hij gaat zelf aangeven wat 'ie nog wel en wat 'ie niet meer wil....

Voorstel: de voeding van 9 uur schuift op naar 10 uur/10.30 uur, en je geeft om 13 uur pap. dan om 16 uur, zijn warme maaltijd , en tussendoor lekkere diksap en ene koekje en dan om 20 uur nog een laatste fles.

Dylan, ons zoontje , is nu 8 maanden en ik vind het ook nog erg moeilijk, hoor...

Succes ermee...

Groetjes vonneg

ik denk dat hij de pap niet lekker vind prbeer het eens zonder die van mij lust ook geen pap eigenlijk gek heb het eerder ook wel eens gegeven en toen dronk hij het wel mijn dochter lust het wel (tweeling) wat je idd ook kunt doen is een broodje geven het liefst een broodje v/d vorige dag(bruin) geen volkoren meergranen schijnen ze nog niet tegen te kunnen met een beetje boter of appelstroop, smeerkaas die van mij zijn ook 6.5 maanden en vinden brood erg lekker maar ja de pap dus niet zo
bij ons is het ongeveer zo
7.30/8.00 fles 200 is 180ml + 6 schepjes friso extra
11.30/12.00 half broodje(zonder korst) fles 150ml
15.00/15.30 fles 200 ml
17.30/18.00 samen half potje groenten plus toetje vaak fruithapje
18.30/19.00 fles 200ml of minder net wat ze leeg drinken
ik probeer sochtends als ze na de eerste voeding weer wakker worden een fruithapje te geven en anders doe ik het smiddags dit zijn ongeveer tijden het kan soms ook helemaal anders lopen ook net hoe ze willen slapen Jasmijn is nl veel wakker

groetjes en sterkte Elena

Hallo,

Ik zit nu met hetzelfde probleem. Mijn dochtertje is nu 6 maanden en weigert ook 's middags vaak de fles of drinkt dan maar een beetje. Terwijl er toch tussen fruithapje en flesje drie uur zit.Ik snap het ook niet....Ik denk nu maar zo, als ze echt honger heeft meld ze zich wel.

Groetjes

Terug
Bovenaan