Baby 6 maanden wil niet slapen

Hallo,

Onze zoon is altijd een makkelijke slaper geweest, maar sinds een paar weken wil hij niet meer slapen. Hij schreeuwt echt heel hard en wordt maar niet rustig.
Hij is even ziek geweest, dus toen gingen we er vaak heen om hem te troosten. Nu is hij weer opgeknapt, maar het slapen blijft zo slecht gaan.
Herkent iemand dit? Is dit een fase? En wat moet ik doen? Ik vind laten huilen verschrikkelijk en ook zielig, maar wil hem ook niet verwennen.
Wie heeft er tips voor me??
 
Tja... wij herkennen het probleem... we hebben het met beide kinderen gehad.
Wij waren er van overtuigd dat het een slechte aangewende gewoonte was of puur uitproberen. Dat wisten we omdat het vaak ontstond na ziekzijn en dat het erger werd na je er aandacht aan schonk.
Wij losten het zo op:

* goed ritueel dat het duidelijk was dat het bedtijd was. Leg uit dat het veilig is om te gaan slapen en dat het echt tijd is.
* bij huilen: eerst na 5 minuten, tweede keer na 10 minuten en daarna elke 30 minuten speen en knuffel brengen zonder praten, zonder aankijken. Dus niet troosten, want het is echt aandacht vragen.
* het was binnen een paar dagen bij beide kids over.

Succes, het is een harde strijd die elke ouder een keer meemaakt, maar geloof me... consequent zijn beloont.
 
pff herkent het hier ook, onze zoon is net 1 jaar geworden en een paar maanden terug heeft ie de 6e ziekte gehad daarna ging het slapen een heel stuk slechter..ik kan de klok erop gelijk zetten om 12 uur snachts is meneer klaarwakker ontroostbaar en wil niet eens zijn bed terug in word een stijve plank en begint dan al te krijsen..
ik heb werkelijk alles geprobeerd echt alles, overdag slaapt ie af en toe en gaat om half 8 zijn bedje in.
Heb al regelmatig hele nachten opgezeten.
 
kunnen het de tandjes niet zijn?
Mijn zoon wordt daar ook heel erg jammerig en zo van... Billen vies? Hebben de meeste kinderen ook een hekel aan.

Ik hoop dat het heel erg snel over is!
 
Ik heb dat ook gehad met m'n kleine man.. ik heb hem toen steeds bij ons in bed laten slapen en dat ging super. Dit is natuurlijk geen oplossing en wilde ook niet dat hij daar aan zou gaan wennen. Ik heb toen Kindival van VSM gebruikt en dat werkte erg goed. Het zijn pilltjes die je 4 keer per dag aan je kindje geeft waardoor ze 's avonds goed doorslapen. Veel succes!

 
Ik wil niet dat Pien bij mij en mn vriend in bed slaapt dus heb de pilletjes geprobeerd. gezien t homeopathis isdacht ik: baadt t niet schaadt t niet. dank voor je tip
 
Terug
Bovenaan