Baby 6 maanden wil niets eten..

Hoi allemaal,

Sinds kort krijgt ons jongste kindje van 6 maanden hapjes eten. Alleen nu na 1,5 / 2 weken vind ze het ineens helemaal niets.. ze wilt niets van de lepel. Ze wordt zelfs boos als ik haar iets wil geven. Alleen als ze zelf wat in haar mond kan doen zoals een broodkorst is ze tevreden.
Maar van brood en borstvoeding alleen groeit ze natuurlijk niet.

Heeft iemand een tip? Ik had zelf al aan de rapley methode gedacht alleen heeft ze nog geen tandjes en ben ik dus bang dat ze zich verslikt of stikt...
 
baby's kunnen juist heel goed kauwen met hun tandvlees dus zonder tanden.
ik denk dat ze het graag zelf pakt en in haar mond stopt, probeer het eerst eens met kleine stukjes brood en dan bijv bij het avond eten met kleine stukjes vlees? of groente? je kunt steeds verder uitbreiden. wij hebben het ook gedaan want hier als ik het in zijn mond stopte pakte hij het er zelf weer uit haha.
 
Onze dochter at zonder tanden ook heel goed pasta en rijst en heeft zich nooit verslikt ?‍♀️ (vraag me niet hoe ?). Dus inderdaad gewoon proberen. Misschien beginnen met zachte dingen, zoals banaan oid?
Bovendien: geef je kindje ook de tijd. Tot 1 jaar groeien ze juist wel van de melk. Daarna hebben ze echt andere dingen nodig. Dus tussen 6 en 12 maanden is het echt proberen en uitzoeken en is de melk het belangrijkste. Dus geen stress, komt vanzelf ?
 
Heb je al info opgezocht over rapley/kleintjes? Ik vond het echt een leuke methode! Je kindje heeft echt zelf de regie. Alleen kun je beter vuistgrote stukken geven en geen kleine stukjes! Daar verslikken ze zich juist sneller in. Als je grote stukken geeft kunnen ze daar zelf wat van af kauwen/schrapen. Succes!
 
Ze hebben met 6 maanden ook nog niet perse vaste voeding nodig. Mijn beide kids zijn pas vanaf een maand of 9 een beetje fatsoenlijk gaan eten, daarvoor was het minimaal. En deden ze het prima op grotendeels alleen borstvoeding en wat kleine hapjes hier en daar.

En als ze via een lepel niet wil eten dan is het leuk om wat stukjes eten neer te leggen en kijken wat ze daarmee doet.
Het gaat nu om het oefenen en leren eten, het is vooral leuk!

 
Terug
Bovenaan