Baby 6 maanden wilt geen melk meer

<p>ik heb een zoontje van 6 maanden en hij wilt vanaf 2 weken zn melk amper meer. </p><p>We hebben een fles eraf gehaald omdat hij zo goed slaapt en we hem eerder in bed kunnen leggen en daarbij krijgt hij nu fruit en groente hapjes. Ons schema is nu alsvolgt; </p><p>7:30 flesje 200cc, 10:00 fruit, 12:30 flesje 200cc, 16:30 flesje 200cc, 19:00 groente, 21:00 flesje 200cc en naar bed. </p><p>Wij hebben altijd op de klok gegeven en niet op aanvraag. Tot nu toe ging dat altijd goed. Alleen wilt hij nu amper nog melk hebben. Zit beetje met mn handen in het haar aangezien ik weet dat ze 500cc vocht moeten binnen krijgen. En het kan toch niet zo zijn dat we hem minder eten moeten geven aangezien we er naartoe gaan dat eten straks de fles moet gaan vervangen </p><p>Iemand tips? </p>
 
Misschien kun je de flessen verhogen naar 210+7 en dan die in de middag verlagen en een boterham erbij, dus dan krijg je 2x 210=420 en dan smiddags een flesje van 90 + 3 bij de boterham? En tussendoor slokjes water geven zodat je kindje genoeg vocht binnenkrijgt?
 
Hoi ik herken heel veel in je verhaal van mijn zoontje. Die had ook rond 6 maanden een enorme dip met het drinken van zijn flesjes melk. Toen hij op een gegeven moment elke keer weer zoveel over had en ik er wanhopig van werd, heb ik bij het consultatiebureau advies gevraagd. Ook omdat ik mezelf ook zoveel vastpinde dat hij wel die 500 cc (moest) binnen krijgen. Die gaven mij het advies om het vaste eten wat meer uit te gaan breiden. Dus hij wilde bijv. 's ochtends geen fles. Dus die fles werd een bordje pap. Tussen de middag een boterham. In het begin in de melk gedoopt. Wel deed ik elke keer de fles aanbieden. Soms wilde die wel een beetje, soms niet. Dan maar wat water. Groente en fruit aanbieden. Ook daar zit een hoop vocht in. Misschien yoghurt proberen.
Misschien is het bij jullie een dip en pakt hij het straks weer op. Bij mijn zoontje was het gewoon echt dat hij de melk niet lekker vond. Hij is nu 16 maanden en vindt het nog steeds niet echt lekker. Voor de rest is het een ontzettend makkelijke eter en vindt hij alles lekker. Ik heb dus niet echt advies voor je hoe je je zoontje de flessen kan laten drinken. Maar misschien heb je iets aan mijn verhaal.  
 
Beste DMKim, 
ik heb zeker wat aan je verhaal! Dank je wel. Herkenning is al heel fijn. Ik heb geen mensen om me heen met kinderen van deze leeftijd, allemaal ouder, en die kunnen dan niet meer herinneren hoe die aten met 6 maanden. 
Broodje in melk dopen, hele goeie! Ga ik proberen. Bedankt!
 
Terug
Bovenaan