Baby 6 mnd bij ons in bed slapen

Hoi!Onze baby voelt zich de laatste tijd niet echt lekker. Vanaf vrijdag buikkrampen, in de nacht veel overgegeven en veel waterige poep, en ook eventjes koorts gehad. Sinds maandag leek het iets beter te gaan. <br />Maar daar gaat het niet echt om.. sinds dat onze kleine man ziekjes is, wil hij graag bij ons in bed slapen. Het liefst op zijn zij ook. Maar mijn man (en ik ook wel…hoe gezellig en knus het ook is) wordt er een beetje vermoeid van… Het slaapt toch niet heel lekker met een baby in het midden.<br />Elke avond probeer ik hem opnieuw in zijn eigen bed te laten slapen. Dit gaat 1,5 uur goed, daarna wordt hij wakker en wil hij eten (hij slaapt niet door, dus ik voed hem gewoon op verzoek). Ik leg hem drowsy but awake weer weg, maar zodra hij mijn aanraking niet meer voelt, wordt hij onwijs verdrietig en is hij moeilijk te troosten… Als het uiteindelijk lukt met in slaap komen, duurt het een uur voordat hij weer wakker schrikt en mij zoekt.<br />Ik weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen… Gewoon maar accepteren? Is het maar een fase? Het liefst wil ik dat hij gewoon lekker in zijn eigen bedje kan slapen… Herkent iemand dit? Tips, tops, flops?<br />Groetjes<br />
 
Je hoort het wel vaker nadat kindjes/baby's ziek zijn geweest. Ze slapen minder goed door en hebben meer behoefte aan contact/ dicht bij jou zijn. 
Heel veel meer dan blijven proberen, kun je volgens mij niet doen. Hier lukte het vaak pas als ze weer helemaal beter waren. 
 
Misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar je kindje is nog hartstikke jong en klein, voelt zich niet lekker en geeft duidelijk aan dat ie je nodig heeft. Nu meer dan ooit. Daar zou ik persoonlijk wel aan toe geven en zodra 'ie weer beter is weer opnieuw opbouwen. 
 
 
Thanks! Dat gevoel had ik inderdaad ook wel... Maar het stemmetje dat baby's eigenlijk niet in je bed horen, blijft wel in mijn oor tetteren..

Ik moet meer naar mijzelf en de baby luisteren
 
Ja dat is een hardnekkige overtuiging haha en ieder zo zijn ding natuurlijk. Ik stond er zelf ook zo in hoor tijdens de zwangerschap. Mijn baby zou lekker in haar eigen bedje op haar eigen kamer gaan slapen. Tot ze geboren werd en onze kleine mevrouw hele andere dingen nodig had. Geborgenheid, nabijheid... ook in de nacht. 
Toen ben ik me daar in gaan verdiepen want ja, daar had ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan en eerlijk. Er ging een wereld voor me open. Sindsdien volgen we veel meer onze dochter. Natuurlijk ouderschap heet het. En ik kan me echt niet overal 100% in vinden maar dit past veel meer bij ons dan de ouderwetse opvoedtechnieken. 
Ik hoop in ieder geval dat je kindje snel weer opknapt en jullie allemaal een goede nachtrust hebben binnenkort!
 
 
Ohh dat klinkt inderdaad meer als wat ik zou willen, natuurlijk ouderschap! Heb je boeken gelezen erover? Of staan er op youtube filmpjes ervan? Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in gentle parenting, ik denk dat natuurlijk ouderschap goed aansluit!
 
Dit is zo herkenbaar. Volg je eigen gevoel. Onze zoon heeft tot een jaar meer bij ons geslapen dan in zn eigen bed. Toen was het ineens over. Helemaal prima. Onze dochter heeft alleen de eerste nacht op papa geslapen en daarna altijd in haar eigen wieg! Dus het beste is om je kindje te volgen...
 
Dit klinkt heel herkenbaar! Mijn dochtertje van 6 maanden wil nu ze ziek is ook alleen maar bij ons in bed slapen. Ik vind het ook heel lastig want wil liever dat ze in haar eigen bedje slaapt (ook omdat ik zelf heel slecht slaap met haar naast me). Dus ik hoop dat het in haar eigen bedje slapen straks wel weer lukt…
 
Terug
Bovenaan