Baby 6 mnd dutjes overdag

Mijn dochter van 6 maanden heeft moeite met de dutjes overdag. Zodra ik haar op bed leg begint ze te huilen. Ik moet haar speen in haar mond houden en dan stopt ze na een paar minuten met huilen en valt uiteindelijk in slaap. Weglopen en laten huilen heeft echt geen zin, ze raakt dan overstuur. Ze slaapt ook steeds maar een half uurtje, niet langer. Ze doet nog 4 dutjes per dag hierdoor. De nachten gaan goed. Heeft iemand tips voor het beter in slaap krijgen van mijn baby zonder dat ik er steeds bij moet blijven? En zijn de 30 minuten normaal? Alvast bedankt!
 
Ik weet niet of je dat misschien al doet, maar misschien dat in de kinderwagen (of in de box ofzo) in de huiskamer laten slapen kan helpen. Zodat ze je wel om zich heen hoort?
Ik ging vaak met de kinderwagen lopen tot ze sliep.
Sommige moeders zweren erbij hun kind op hun buik (met draagdoek, of draagzak) te houden.
Op het kinderdagverblijf hebben ze uiteindelijk een elektrische schommelwieg aangeschaft, die ook muziekje afspeelt enzo. Werkt ook goed. (Eerder sliep ze alleen in op haar buikje op je onderarm. Dat is niet te doen met meerdere kinderen in een groep.)
Heel fijn dat de nachten goed gaan!
Houdt vol!
 
Ja mijn dochter van 5 maanden maakt ook ditjes van halfuur als ik zie dat ze eigenlijk nog moe wakker word pak ik dr bij me en laat ik dr nog even in mijn armen slapen halfuurtje. Dan heb ze toch even een uurtje gepakt. Ben bang dat je er wel bij moet blijven. Ze zijn nog zo klein. Ik accepteer het gewoon dat het dan even niet lukt om zelf te slapen dan nog maar even bij mama. Het is normaal dat het hazenslaapjes kunnen zijn. Ik neem dr liever even bij me als dat ik dr overstuur laat huilen in dr bed. Als de nachten goed gaan dan maakt het niet uit toch om dr overdag even bij je te pakken
 
Ik zweer bij nunki laken en white noise (gewoon via spotify op de ipad stofzuiger geluid). Soms zet ik zon sterrenhemel projector aan, lijkt wel alsof hij in trance raakt, rustig wordt en in slaap valt. 
Ohja, de jongste is 5maanden en ene van 2,5j, bij beide dit toegepast. 
 
Mijn nichtje sliep ook heel slecht (alleen als ze ingebakerd was of met zo'n lakentje om het matras "vastgebonden"), en met de slaapcoach erbij gehaald slaapt elze een stuk beter:
Geen fopspeen meer--> die kon ze toch niet zelf terug in doen, dus dat moest mama voor haar doen.
Op haar buik --> zo kan ze ook niet met haar armen zwaaien. Op de buik deed ik zelf alleen bij dutjes overdag, als je regelmatig even kunt kijken. Maar snachts is ook niet nodig, lees ik.
Onze zoon ging bij de opvang ook in zo'n electrisch schommeltje met muziek, daar sliep hij vrij snel in.
 
Heel herkenbaar. 6 tot 8 maanden waren echt een chaotische periode wat dagslaapjes betreft. 
Uiteindelijk vanalles geprobeerd, maar niets werkte. Wat de oplossing bleek (tegen alle adviezen in): in slaap wiegen en slapend wegleggen.
Op de lengte van de dutjes heb je niet echt invloed. Dat is gewoon even doorbijten en accepteren dat het in slaap brengen soms langer duurt dan het slaapje zelf.
En wees gerust: je verpest je kindje echt niet meteen hoor. Die van ons is vanaf 8 maanden echt een slaapkampioen geworden :)
 
Terug
Bovenaan