Baby 6 mnd overstuur bij bedtijd

<p>Hallo,</p><p>Onze zoon van nu 6 maand is de laatste twee weken helemaal overstuur zodra we hem naar bed brengen. Overdag gaat het nog redelijk, maar ‘s avonds is het echt een drama. We beginnen rustig met een ritueel (verschonen, slaapzak aan, gordijn dicht, verhaaltje) en dan ligt hij een kwartiertje te jeuzelen. Vervolgens gaat het over in huilen en uiteindelijk echt krijsen. We gaan zo nu en dan naar hem toe, even troosten en dan weer weglopen. Dit helpt niet met als gevolg dat we na ongeveer 40 minuten hem maar even uit bed halen. De laatste avonden zijn we 3 uur bezig om hem in slaap te krijgen..... </p><p>Wie heeft er tips hoe we dit kunnen doorbreken? </p>

Hoe veel slaapt hij overdag? En hoe laat leg je hem op bed? 
Wij hebben het ook een poosje gehad en toen kwamen we er achter dat we hem eerder op bed moesten leggen :)

Overdag meestal van 9 tot 10, van 12.30 tot 14.00 en van 16.30 tot 17.00. 
Zo’n 3 uur dus.
Meestal stoppen we hem om 18.00 / 18.30 in, maar hij slaapt eigenlijk nooit voor 20.00 uur. Ook als we om 17.30 beginnen met instoppen lijkt hij nog meer overstuur te raken.. 

Hi,
rond de 29/30 weken oud leren kinderen dat je als ouder weg kan gaan en hem/haar alleen kan laten. Wij zitten hier met onze dochter van 6 maanden midden in. Overdag niks aan de hand maar 's avonds een drama. Dit zou bij jou ook het probleem kunnen zijn. Ik weet van onze andere dochter dat het na een week of 2/3 weer over is. Wij leggen haar als het te heftig is lekker bij ons, dan is er niks meer aan de hand.

groetjes! 

Is hij al wel moe dan om 18/18.30 uur? Aangezien hij zijn laatste slaapje daar nog kort voor gedaan heeft? Misschien nog even lekker laten spelen en wat later naar bed doen. Dan hou je ook de hele dag die 2,5 uur wakker tijd aan. Bij ons gaat ze vaak om 19.30 naar bed en slaapt dan redelijk snel in (binnen kwartier). En uiteraard ook weleens dagen dat het even niet lukt om in te slapen. 

Ik zou zeker de avondslaap verlaten. Als hij tot 17.00 slaapt, waarom om 18.00/18.30 alweer naar bed? Dan is hij net wakker!! Tussen het 3e powernap-slaapje en de nachtslaap kunnen ze rond de 6 maanden wel 2-3 uur wakker zijn. Dus 17.00 wakker is idd rond 20.00 naar bed! Om 18.30 is hij echt nog niet moe, logisch dat hij huilt... en om 17.30 al helemaal...
Mijn jongste dochter is nu 9 maanden. Slaapt van 9.30-11.00 en 14.00-15.30. Dan om 19.30 de nacht in.
Toen ze 6 maanden was deed ze ook nog 3 slaapjes van 9.00-10.30, 13.00-14.30 en 16.30-17.00 (aardig hetzelfde als jouw kindje dus) maar s avonds ging ze dan rond 19.30 de nacht in. 
Rond de 8 maanden gingen we over naar 2 slaapjes omdat het s avonds steeds later werd door dat 3e slaapje. Ze slaapt eigenlijk altijd om 19:30 nu, mooie tijd vind ik. 17:30-18:00 de nacht in vind ik absurd vroeg...

Bedankt voor jullie reacties! 
Wij volgen een slaaptraining, hierin wordt geadviseerd om een baby van 6 maanden uiterlijk 4 uur na zijn middagslaapje voor de nacht in te stoppen. Vandaar dat wij hem om 18.00 uur instoppen (hij is meestal 14.00 uur wakker)...
Als ik jullie reacties zo lees is dit dus helemaal niet de bedoeling..Hij is echter wel moe op dat tijdstip, het lijkt er meer op dat hij zich er overheen zet en vervolgens oververmoeid is. 
Hoe komen jullie kleintjes dan aan het totaal aantal uur slaap? Als ik overdag 3 uur reken en 's nachts 10 (vroege vogel) dan kom ik een uur tekort... 
Maar we gaan het vanavond eens proberen, later instoppen! 

Ik denk als ik onze dochter 18:00 op bed leg we ook een vroege vogel krijgen, maar een baby hoort naar mijn mening wel tussen 18:30-19:00 naar bed te gaan.
hier is het als volgt:
07:00 opstaan
09:00-09:45 slapen (30-45 minuten) 
11:45 - 13:15 slapen (90 minuten) soms 2 uur
15:30 - 16:15 (30-45 minuten) 
18:45 fles en naar bed   

Vanaf 6 maanden kun je een wakkertijd van 2 a 2,5 uur hanteren. Hier wordt dagelijks 2,5-3,5 uur geslapen. 

Terug
Bovenaan