Baby 6 mnd valt ineens niet zelf meer in slaap

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze zoon van 6 maanden (27 weken) valt ineens niet meer zelf in slaap. Hiervoor ging dat juist steeds beter. Hij begint nu hartverscheurend te gillen en te krijsen. Een beetje jammeren, mopperen of huilen vind ik niet zo erg, maar dit is echt zielig. </p><p>In de oei ik groei - app staat dat hij nu door begint te krijgen dat wij nu weg kunnen gaan. Zou het hierdoor kunnen komen? Hoe gaan we hier het beste mee om? </p><p>Mijn man neemt hem nu zo nu en dan op zijn borst, dan valt hij wel in slaap. Dit kan natuurlijk ook niet altijd, dus ik ben wel benieuwd hoe jullie dit aanpakken/aan zouden pakken </p><p> </p>

Ik heb hier 2 weken geleden zelf een topic over aangemaakt. Onze zoon is morgen 6 maanden. 
Hij heeft ook 2 weken gehad waarin hij opeens (thuis) niet meer zelf ging slapen. Terwijl het daarvoor, vooral 's avonds, juist zo goed ging. 
We hebben een week lang de slaap kindje slaap-methode gebruikt, zonder progressie, dus daar was ik na een week klaar mee. Afgelopen vrijdag hadden we een drukke dag en ik was ook klaar met het eindeloze gehuil, dus ik dacht ik zie het wel. Sinds gisteren gaat het beter en vandaag was qua slaapjes gewoon perfect. Het enige dat ik me kan bedenken dat ik anders heb gedaan, is dat ik echt goed naar hem heb gekeken vandaag en ik heb bijgehouden hoe lang hij wakker was tussendoor. Dit omdat ik 't spoor nogal bijster was qua wakkertijden voor hem. Dat zijn dus ook de enige tips die ik je kan geven.
Gisteravond lukte het slapen overigens niet meteen. Dus na een half uur hebben we hem uit bed gehaald en 'm een uurtje bij ons gehouden in de wipstoel. Toen weer geprobeerd en meneer ging heerlijk slapen. 

Ik herken het. 
Onze kleine man heeft ook ineens moeite om Zelf in slaap te komen. (Bijna 7 maand)
Zodra ik weg loop begint hij ook echt te gillen en te krijsen, Dit heeft hij nog nooit gedaan. 
Denk zelf ook een soort van verlatingsangst.
Vind het wel zielig. 

Bedankt dames, het is in ieder geval fijn dat jullie hetzelfde hebben/hebben gehad in deze periode.
Ik ga ook vandaag goed bijhouden hoeveel hij slaapt en wakker is. Thanks!

Terug
Bovenaan