Baby 6 mnd vast voedsel introduceren

Mijn dochter is morgen precies 6 maanden. We hebben vorige maand al een paar oefenhapjes gegeven zoals pompoen, wortel, broccoli en banaan. Echt een mini beetje, meer om een ander smaakje te proeven.<br /><br />Nu heb ik vandaag voor het eerst één hele theelepel doperwten gepureerd gegeven en ze vond het lekker. Maar hoe bouw ik het vanaf nu langzaam op?<br /><br />Elke dag vanaf nu één of twee theelepels geven? Of meer? Is het erg als je een dag overslaat?<br /><br />Ik ben ontzettend zoekende, bang dat ik het te langzaam of verkeerd doe, het opbouwen van vast voedsel.<br /><br />Een schema of tips zou super fijn zijn. Hoe hebben jullie het gedaan? Dankjewel alvast!<br /><br />Ps. Ze krijgt borstvoeding (hopelijk blijft dat zo goed gaan tot ze 1 jaar is) en groeit goed. Vanaf februari gaat ze 1 dag per week naar het kinderdagverblijf.
 
1 eetlepel groente per keer. Misschien gaat dat de eerste keren niet op. Helemaal niet erg! Wij boden en paar dagen achter elkaar hetzelfde aan. Je merkt vanzelf of je kind meer wil. Vergeet ook de introductie van pinda en ei niet!
 
Ik heb de app Happje gedownload en hierin staat super veel info mbt oefenhapjes en het uitbreiden hiervan. Super handig!! Raad 'm echt aan. Staan veel recepten in :)
 
Terug
Bovenaan