Baby 6 weken drinkt fles niet goed leeg

Hoi allemaal,
Onze baby van 6 weken oud drinkt sinds een aantal dagen niet meer goed z’n flesjes leeg. Het is een echte strijd..
wij geven hem nu 6x 130cc maar hij drinkt maar 100cc elke keer leeg! Nu merk ik wel dat hij wat meer last heeft van buikkrampjes denk Ik.. maar weet even niet meer wat we moeten doen en of we ons zorgen moeten maken.. iemand tips of advies? Milou
 
Onze baby dronk toen hij 6 weken was flesjes van 90cc. Was hier tevreden mee. Kwam wel elke 3u dus 8 flesjes per dag. Heb je het flesje op zijn gewicht berekend?
En als hij last heeft van de buikkrampen misschien een ander flesje proberen? Of een andere speen zodat het iets sneller zou kunnen gaan met drinken? Wij vinden de Philips avent flesjes heel fijn. Hierbij kreeg onze baby geen buikkrampen meer (met de naturel speen). Succes.
 
Da's geen ramp hoor. Er zijn gewoon periodes dat ze m niet leeg drinken. Zolang hij er tevreden op is en gewoon groeit is het prima. Zeker geen strijd van maken. En als hij daardoor een 7e flesje wilt of in de nacht extra komt, dan is dat zo hè. Geen probleem. Een vast ritme is er toch nog laaaang niet op die leeftijd, dat veranderd nog wel 100x de komende maanden ;) 
 
Grotere speen zou kunnen, wij zijn toen der tijd overgestapt van difrax naar avent, voor ons de beste keus ever.
Heb een webinar gevolgd toevallig over de werking van kamille, onder andere voor buikkrampjes. (Liza's kruiden op facebook is hij terug te vinden) vond hem erg intressant.
 
6x130 met 6 weken is best veel, onze zoon krijgt met 12 weken 6x135..
Hangt ook wel derls van get gewicht af maar met 6 weken zaten wij op 7x90 dus denk niet dat 100 te weinig is..
 
Die van ons krijgt de 1ne keer 6 flesjes van 135 en de andere keer 5. Wij laten hem zelf komen na behoefte. Soms redden we net nief de 6 flesjes binnen 24 uur. En het kan dat de kleine even geen behoefte heeft aan zoveel drinken. Heb ik ook gehad met onze baby. De eene dag drinkt hij elke fles leeg en de andere dag maar elke keer 100.. Daarbij is het voor een baby van 6 weken veel. Onze is nu 7 weken en drinkt als hij op 5 flesjes komt alles elke keer leeg. Als hij op 6 flesjes komt niet. .
Wij houden ons niet straks aan een schema daar werden de darmkrampen alleen maar erger van. Nu met nutrilon omneo gemixt met de standaard gaat het sowieso beter.
 
Terug
Bovenaan