Baby 6 weken heeft te 'lang' geslapen?

<p>hallo allemaal,</p><p>hopelijk kunnen jullie me hier helpen. Ons meisje wil overdag bijna niet slapen. Soms slaapt ze wel een paar uur, soms hazenslaapjes van 20/30 minuten. Gisteren had ze een paar hazenslaapjes, waardoor ze in de avond wat jengelig is, maar heeft afgelopen nacht enorm veel geslapen. Om 23.00 kreeg ze de laatste fles, vervolgens heb ik haar vanochtend om 8.45 moeten wakker maken.</p><p>Is dit herkenbaar? Kan dit kwaad?</p><p>alvast bedankt voor jullie reacties.</p><p>groetjes</p>

Dat kan geen kwaad als ze overdag maar aan haar voedingen toe komt. Blijkbaar had ze dit nachtje slaap nodig. Fijn voor haar, fijn voor jou. Snachts wakker maken heb ik nooit gedaan als de dag ervoor gewoon goed was qua voeding. 

Ik was daar ook mega onzeker over maar kan echt geen kwaad als ze overdag gewoon zes goeie flesjes drinkt. Als ze 's morgens gewoon gelijk om flesje vraagt dat is het prima en kan ze het gewoon aan!
Die van mij is inmiddels 13 weken en slaapt nog steeds heerlijk door. 

Lekker van genieten!

Bedankt voor jullie reacties. Nog tips voor slaapjes overdag?
Ze drinkt overdag 5 flesjes van 135cc. Rond 20.00 meestal nog een klein flesje extra van 65cc.
vanochtend heeft ze ook gelijk gedronken. Al wordt het verdelen van de flessen nu wel iets lastiger, wat dichter op elkaar.

Je kunt het boek ‘baby in een droomritme’ van Stephanie Lampe eens lezen. Haar tips en schemas hebben hier supergoed gewerkt. De hazeslaapjes van 3 kwartier werden (en zijn) slaapjes van 2 uur! 

Mijn kinderarts zegt dat het een keer geen kwaad kan, maar dat het bij hele jonge baby's niet raadzaam is, maar ik denk dat het bij bijna iedereen wel een x gebeurd, volgens mijn kinderarts kan het zijn dat baby's kunnen uitdrogen, maar niet bij 1x hoor...

Je zou voor de hazenslaapjes (als ze onrustig slaapt of bv zich zelf wakker schrikt/slaapt) een inbaker doek kunnen proberen. Maar dan wel de echte:  Pacco, heb je ook in een zomer variant :) 
Je heb er ook van puckababy maar dat zijn eigk gewoon slaap zakken..

Terug
Bovenaan