Baby 6 weken hoeveel voeding

<p>Hi dames,</p><p>mijn zoontje is inmiddels 6 weken en 3,3 kilo. Hij is prematuur geboren op 34 weken (uitgerekende datum was gister) </p><p>nu drinkt hij best veel.. tot  een aantal dagen geleden 8 voedingen van 90 ml (3 schepjes) nu heeft hij daar blijkbaar niet genoeg aan, want hij kwam al om de 2 uur sinds een weekje. <br /><br /></p><p>nu geef ik hem 120 ml (4 schepjes). Is dit niet veelste veel?? Hij weegt trouwens maar 3,3 kilo </p><p>wat kan ik doen? Ik kan hem ook geen honger laten lijden want hij krijst echt voeding</p><p> </p><p> </p>
 
Lastig om die hoeveelheid te bepalen hè? Hier ook een baby van 6 weken (4,3 kilo). Wij geven per 24 uur 6 flessen van 120+4 schepjes. Dat is volgens de rekensom (150ml x aantal kilo’s) ook teveel, maar een huilende hongerige baby voelt inderdaad niet oké. Misschien even mailen met CB voor tips? Ik hoor en lees dat veel mensen bijvoorbeeld johannes broodpitmeel geven bij de laatste avondfles om het hongergevoel te verminderen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..
 
Nee joh dat is niet te veel maar ik snap je wel hoor. Waarom probeer je inderdaad niet 6 voedingen van 120cc. Je mag best wat proberen. Wie weet is hij dan wel tevreden
Als ie honger heeft gewoon voeden. Dat deed ik zelf ook altijd en dat werkte prima.  
succes !
 
Terug
Bovenaan