Baby 6 weken langer laten slapen

<p>Hallo,</p><p> </p><p>we hebben een zoontje van dikke 6weken.</p><p>nu kan hij overdag regelmatig 3u30 a 4u slapen maar snachts is hij na minder als 3u terug wakker. Wat natuurlijk maakt dat er door ons snachts niet veel geslapen wordt ? </p><p>hebben jullie tips om dat iets te verlengen? Hij moet zeker nog niet doorslapen hoor! Maar gewoon iets langer zou al heel fijn zijn ?. </p>

Je baby is nog erg jong je kan zijn slaap niet verlengen als je baby vanzelf wakker wordt. Mischien heeft die honger en wilt drinken. Ik kreeg als advies als je baby nog slaapt maak je hem niet wakker voor de nacht, je baby mag dan max 6 uur doorslapen. Als je baby wakker wordt gewoon voeden en weer laten slapen tot zijn eerste voeding.

Misschien overdag wat vaker wakker maken, dus bijvoorbeeld om de 2.5 a 3 uur? Wellicht handig voor het dag/nacht ritme ook. Misschien krijg je zo 's nachts wat langere slaapjes

Pittig he die eerste 100 dagen. Je baby is nog volop bezig om een slaapritme te ontwikkelen.
Beste boek dat ons uitleg en handvaten gaf is "Baby in een droomritme". Echt een aanrader voor het eerste jaar. 
Kunnen jij en je partner elkaar afwisselen? Dat jij de ene nacht voor de kleine zorgt en hij de andere? Dat scheelt enorm qua slaaptekort voor jullie beiden.?

Herken ik ook uit het begin bij mijn dochter. Het schema is vaak nog ver te zoeken. En ook lijkt het dag en nacht schema soms omgedraaid. Dat ze overdag langer slapen dan ‘s nachts. Hier heeft geholpen om overdag ook echt wakker te maken voor de volgende fles na 3 uur. En we maakte het kamertje niet/ nauwelijks donker overdag. En in de nacht maakte we het helemaal donker. Hiermee is het probleem niet gelijk verholpen, maar met een paar weken moet het beter gaan. Succes nog even met de gebroken nachten. Het wordt echt beter!

Ja ik probeer hem nu om de drie uur overdag eten te geven.. hopelijk werkt dit na enkele weken. ?
gelukkig doet men man veel.. want het is idd pittig. 

Terug
Bovenaan