Baby (6 weken) neemt flesje alleen soms

Hoi allemaal! Mijn zoontje van 6 weken krijgt borstvoeding. Over een paar weken moet ik weer gaan werken en dan zal hij uit het flesje moeten gaan drinken. Maar meestal als ik het flesje aanbied wil hij dat niet. Alleen heel soms drinkt hij uit het flesje, waaronder de allereerste keer dat ik het aanbood. Ik gebruik de Philips Avent flesjes voor 0+ maanden. Iemand nog een goede tip voor me?
 
Ik probeer nu dagelijks met afgekolfde melk, als hij nog maar een klein beetje honger heeft of juist heel veel, het lijkt geen verschil te maken. Ik heb dus ook geen idee waarom hij het die 4 keer wel heeft geaccepteerd...
 
Er wordt hier sterk geadviseerd op de dr brown flessen. Weet niet of je daar flesje mee kan proberen. Er zijn ook flessen met spenen te koop die erg op de tepel lijken. Zelf geen ervaring mee. Krijgen bij mij gelijk kunstvoeding namelijk
 
Geen idee of het werkt maar heb je geprobeerd om de fles te laten geven door iemand anders zonder dat jij in de buurt bent? Misschien dat je baby het dan wel aanneemt? Nogmaals geen idee of het helpt maar als ik in jouw situatie zat zou ik dit zelf proberen namelijk je weet maar nooit
 
Heb je wel eens gehoord van therapeutisch voeden? Dat is een flesje geven op een manier die lijkt op borstvoeding. Misschien is dat nog iets om te proberen? Verder inderdaad de papa of andere betrokkene een flesje laten geven en rustig elke dag even oefenen. Niet teveel pushen, komt dan hopelijk vanzelf goed!
 
Een goede tip die hier al langs kwam is om de fles door iemand anders te laten geven. Het kan wat verwarrend voor je zoontje zijn dat jij er wel bent, maar dat hij niet de borst krijgt. Daarnaast inderdaad verschillende flessen en spenen proberen, kindjes kunnen daar echt een voorkeur in hebben. Bij ons werkte in ieder geval die van dr browns goed. Vaak is het ook een kwestie van stug blijven volhouden. La leche league heeft ook nog goede tips, hier wordt het therapeutisch voeden ook wat uitgebreider beschreven, zie https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/287-voeden-met-een-fles
 
Ik heb gemerkt dat mijn baby van 5 weken alleen de fles wil als de melk lekker warm is. Iets te koud? Dan neemt hij hem niet :) ik geef ook borstvoeding en oefen met de fles af en toe (om de dag 1 voeding).
 
Terug
Bovenaan