Baby 6 weken overdag niet alleen slapen

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,</p><p style="text-align: left;">Ik heb hier al eerder een topic over gemaakt maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en volgens mij praat ik mezelf een hoop gestress aan.</p><p>Onze dochter is 6.5 week en doet het opzich prima, snachts maakt ze zelfs nachten van 5 a 6 uur gewoon in haar wieg, wel bij ons op de kamer in een swaddle me doek, zodat ze niet zo druk met haar armpjes is, ze is namelijk een ontzettend drukke baby en heel erg helder. Nu is het alleen dat ze overdag dus niet zelf in slaap wil vallen. Het gaat nu als volgt; ze drinkt haar fles op, ik hou haar omhoog voor evt boeren spugen(hier had ze last van, nu jbpm) en dan valt ze eigenlijk in slaap, als ik haar dan weg probeer te leggen word ze of gelijk wakker of na 10 minuten, meestal laat ik haar dan liggen kijk het even aan maar ze begint altijd te huilen en is klaarwakker, dus dan pak ik haar maar weer en dan slaapt ze dus zo bij mij weer verder. Wat moet ik in vredes naam doen? Haar wakker houden na de fles en proberen te 'spelen'? Af en toe als ze wel wakker blijft speel ik even met haar en probeer haar dan weg te leggen maar ook dan klaarwakker, ze geeft ook niet echt signalen, ze gaapt wel, dan leg ik haar weg. Of ik zie het gewoon niet, ik voel me een super slechte moeder dat het me niet lukt om haar in haar bedje/wagen/box te laten slapen. Over 3.5 week moet ze naar de opvang, waar ik ook als een berg tegenop zie kan er wel van huilen, straks gaat ze daar ook niet slapen en dan ben ik er niet voor haar. Sorry een heel verhaal maar moet het even kwijt. Vanavond naar het CB voor eerste prikjes wellicht hebben hun nog advies voor het slapen. Of stel ik me nu aan en is het normaal dat een baby van 6 weken niet zelf/alleen wil slapen?</p><p>Liefs een onzekere moeder </p>

Dit is heel normaal. Baby’s hebben 9 maanden dichtbij gezeten en dan verlangen wij van ze dat de ineens alleen moeten slapen. 

Tuurlijk zijn er kindjes die dit meteen kunnen maar ook genoeg die dit niet kunnen. Ik heb bij mijne  eerste haar 12 weken lang lekker bij mij laten slapen, ze zijn nog zo klein. Ik kon haar vaak na een half uurtje wel wegleggen (zorg dat box of bedje iets is voorverwarmd  wil nog wel eens helpen) Mijn tweede wil juist niet bij mij slapen en leg ik wel in bed ingebakerd. 
Geen zorgen maken over de opvang, jou kindje is niet de enige en ze vinden daar hun weg wel.
vind je het wel vervelend dan raad ik het boek ‘baby in een droomritme’ aan. Dan zie je dat je moet oefenen om het kindje te laten wennen aan een eigen bedje of wiegje.
succes en weet je kan kleine baby’tjes niet verwennen dus lekker veel knuffelen als je kindje dat aangeeft. 
Andere aanrader is een blog van de huismuts over slapen in eigen baby. Google maar eens.

Hoi,
Hier precies hetzelfde. Dochter van 6.5 week, slaap overdag op mijn en met geluk kan ik haar weg leggen. Dan kan ik snel eten en even de was doen. 
In de nacht slaapt ze ook bij mij, kan haar dan ook even weg leggen en dan begint ze. Ik kreeg ook het advies lekker bij je houden je kan ze niet verwennen. Ze gaan vanzelf wel leren om in slaap te vallen en dat het goed is om alleen te zijn. 
Succes met de prikjes, die van mij mag ze maandag gaan halen!

Hier precies het zelfde. Baby van 3 weken oud en slaapt overdag ook niet alleen. Ook niet als ik erbij blijf. Zodra hij begint te huilen is hij alleen te troosten met de borst. Gister was hij de heledag klaar wakker. Je zou denken dat de meeste baby's van 3 weken de heledag willen slapen haha. Ik hou hem lekker bij me hij is nog zo jong. Hopelijk komt hier wel verandering in want het is best wel pittig. Bij m'n vriend wordt hij ook niet rustig

Klinkt heel herkenbaar! Wat ik vaak deed als ik wel even m'n handen vrij wilde hebben (zonder draagdoek), is onze zoon in slaap wiegen (of bij mij in slaap laten vallen), wachten totdat hij echt in z'n diepe slaap zit en dan wegleggen. Dat lukte vaak wel! Bij onze zoon kon je dit heel goed zien aan z'n mondje. Sliep hij net, dan hing z'n mind vaak nog een beetje open. In z'n diepe slaap, deed hij z'n mond dicht. Voor de rest inderdaad oefenen met wegleggen en rustig aan laten wennen.
Maak je over het kdv geen zorgen! Zij hebben genoeg ervaring met baby's. Toen onze zoon daarheen ging hebben ze hem heel rustig aan laten wennen aan slapen daar. Eerst in de bak van de kinderwagen wiegen, dan stilstaand, toen met kinderwagen in het echte slaapkamertje en toen dat goed ging, pas in een bedje. Onze zoon is nog steeds niet de beste slaper (nu 10 maanden), maar heeft daar pas 1 dag gehad dat hij heel slecht sliep en toen kwam er een tandje door. 

Terug
Bovenaan