Baby 6 weken slaapschema

Hoi!
Ik ben een beetje aan het stoeien met het slaapschema van mijn baby van bijna 6 weken, en dan met name de avond. Overdag kijk ik adhv de wakkertijden wanneer ze naar bed moet en dit gaat goed (soms ook niet :))
Ze krijgt om de 3 uur FV, 6-9-12-15-18-21-00-3 uur.
Maar ik vraag me al een tijdje af wanneer de nacht begint voor die kleintjes? Zal ik dit doen na de fles van 18u of na de fles van 21u? Na de fles van 18u slaapt ze namelijk niet altijd heel lang, soms een uurtje maar soms ook door tot 21u). In het geval ze vroeger wakker wordt, houd ik haar dan op haar kamertje (in het donker zodat het nog steeds ‘nacht’ is voor haar)? Hoe doen jullie dit?
Dank!!
Benieuwd naar jullie schema’s en aanpak, ter inspiratie :)

Hey! Mijn tip is om vooral niet met schema’s te werken als ze nog zo klein zijn. Gewoon go with the flow, ik heb bij zulke kleintjes ook niet echt een bedtijd oid. Wat ik vooral had was dat de kleine een uurtje wakker was waarin ik haar voed, verzorg, beetje mee speel en knuffel (volgorde elke keer anders) en vervolgens sliep ze weer een paar uurtjes maximaal. Toen ze 3 maanden was en ik ook weer begon met werken merkte ik dat er wel langzaam een structuur ik kwam (nog steeds niet heel strak hoor). Maar voor die tijd zou ik alles zoveel mogelijk op verzoek doen zolang ze voldoende slaapt en drinkt.

Heehee, Je baby'tje is nog zo klein daar zit echt nog geen ritme in, ik zou ook nog zeker niet met schema's gaan werken.
Go with the flow, je kindje geeft zelf wel aan wat hij/zij nodig heeft qua slaap.

Mijn kindje is nu 5 maanden en ze heeft sinds 2 weken een soort van ritme te pakken (voor zo lang dat gaat duren haha). Je bespaart jezelf echt een hele hoop frustratie en twijfel door gewoon niet teveel op de klok te kijken en het niet volgens "de regeltjes" te doen. :)

Wat hierboven al gezegd wordt, ze zijn zo jong nog veel te klein om nog echt ritme te krijgen. Gewoon doen zoals het gebeurt en het komt vanzelf.
Hier is ze nu 6 maanden en zit er qua BV nu wel regelmaat in maar qua hapjes en slaapjes is het vaak nog wel een puinhoop. Ik doe gewoon alles wanneer het uitkomt!

Bij ons begint de nacht voor de baby altijd rond 19.30 als ook de peuter naar bed gaat. Baby is nu 7 maanden. Eerste 6 weken sliep de baby savonds in de woonkamer, maar daarna altijd zelf boven in slaap gevallen of in slaap gevoed.
Mijn ervaring is dat het ritme van zo'n kleintje nog zo vaak gaat wisselen dat je ook niet teveel moet willen plannen, maar tegelijk met de peuter naar bed bleek het ideale bedritueel voor allebei te zijn.

Mijn zoontje is nu drie weken en heeft tot nog toe zelf redelijk gelijk ritme bepaald. Heb eerst echt alleen op verzoek gevoed (fv). Probeer het nu soms zelf beetje bij te sturen door iets eerder of later te geven maar is veelal eigenlijk niet nodig.  Ritme hier is nu 2 uur, 6, 9, 12, 15, 18 en 22 uur. 
De voedingen van 18, 22 en 2 uur geef ik dan wel wat meer voeding. 

hoi! 

ik was mij ook lekker druk aan het maken om opgelegde schema's (door: buskruit met muisjes en Slaaptipsvoorbabys.nl) want onze smirf van 6 weken is dol op slapen overdag en savonds niet. Komt erop neer dat die schema's voor ons niet werkte en dat je het gewoon z'n beloop moet laten! De wakkertijden haalt ze overdag nog maar net voordat ze weer jn slaap valt voor soms 3 uur achter elkaar (ik geef bv om de 4 uur overdag en savonds om de 3 uur. Dus 7-11-15-18-21-00) 
Ook slaapt ze na de middernacht voeding door van half 2 tot 7 uur. Vaak moet ik dan wel even de speen erin duwen want dan heeft ze behoefte daaraan. Ze wordt niet wakker voor een voeding dus mocht ik van het consultatie bureau de 3 uur snachts voeding eruit halen. Mss ook even navragen of je dit ook mag/kan doen? 
gr
jolien

Terug
Bovenaan