baby 6 weken verstopte darmen

hoii dames,
ik heb een zoontje van 6 weken en zijn darmen zijn verstopt ,, soms dan poept hij een paar dagen niet en als die poept is het dik en tot aan zijn armpjes vol door zijn romper en broekje heen hij heeft er veel last van en huilt veel ik geef borstvoeding dus ik let al op mijn voeding ,, maar het helpt niet ik leg hem ook wat meer aan met de hoop dat het doorstroomt (had gehoord dat dat hielp ) maar ze darmen raken alleen maar voller en meer last dus ik heb vandaag dokter gebeld en die wille maandag pas naar kijken heeft iemand een idee hoe ik hem het weekend kan helpen want vind het zo sneu
 
Neem aan dat je inmiddels bij de dokter bent geweest, wat zei hij/ zij?

Dat de ontlasting dik is, is volgens mij niet goed maar dat er dagen tussen zit is bij borstvoeding helemaal niet raar.
De kinderarts zei tegen mij:"1 x in de 7 dagen of 7x per dag, is heel normaal'. Onze dochter had destijds ook vaak 1x in de week ontlasting. Als ze dan moest poepen was het eerst hard krijsen en daarna kon ze in bad omdat het tot hoog in de nek zat.

Wat ook nog wel eens helpt(tip die ik kreeg van het cb)als het poepen niet wil lukken is temperaturen, sommige kinderen reageren hierop door te gaan poepen. Maar er zijn deskundige die zeggen dat dit niet goed is.

Succes!!!

 
Heel herkenbaar je verhaal ! Hier precies het zelfde gehad, en nu nog! Je kunt met z'n beentjes"fietsen" klinkt raar maar z'n anusje masseren, een warme douche nemen, zorgen dat hij in een ronde houding zit(in de maxi Cosi, of bij jou) zelf veel water drinken, of rooibos thee, naar de osteopaat gaan, kindicol(weet niet of hij te jong is) of lactulose maar bij ons maakte het dat nog erger. (Ze prBij de osteopaat krijg je tips om z'n darmen te masseren, ik zelf hielp m'n dochter door haar voetjes richting haar hoofd te brengen.
Probeer eens het anusje iedere verschoning in te smeren met vaseline, missi is ie wat pijnlijk en durft je kindje niet te poepen.

Wij zijn ook destijds eerder begonnen met vast voedsel, maar dit werkte maar voor 3 weken, totdat de darmen er aan gewend zijn. Daarna werd t nog erger.

Lactulose werkte bij ons even, maar na 2 weken wilde onze dochter het niet meer omdat her vies was, en het een ramp was om toe te dienen. We deden het door de thee, maar ook dat merkte ze, duurde niet lang toen weigerde ze de fles en het eten( Spurs pas op hoe en wat je gaat geven.

De uitleg tussen 1 x per 7 dagen of 7 x per dag geld alleen voor de baby's die geen moeite hebben met poepen, want dan is het niet meer normaal.

Er bestaan ook zalfjes met lidocaine erin ( verdoofd) missi helpt dat. Kun je op de anus smeren.

Mijn advies: ga naar je huisarts, waarschijnlijk geeft
hij je niks, omdat je kindje nog zo klein is, ga een maand of 2 later weer, en dan helpt ie je vast, omdat hij al op de hoogtes van het probleem. En probeer de osteopaat, wie weet heb je er wat aan,
O, en vergeet de vaseline niet.

Laat me nog eens weten hoe het gaat, wie weet hebben jullie het middel eerder gevonden als wij. Onze dochter is nu 8,5 maanden en doet het goed op forlax heeft ze op recept.
 
Terug
Bovenaan