Baby 6 weken wil niet alleen slapen

<p>Hallo, <br /><br />Ik weet niet op dit topic al bestaat dus ik begin maar overnieuw. Mijn dochtertje van nu 6 weken heeft moeite met slapen in haar bedje of bv de box. In de nachten slaapt ze vrij goed, op haar eigen kamertje. Maar overdag wil ze eigenlijk alleen op de borst liggen. Dan slaapt ze heerlijk en ook uren, maar slapen in het bedje overdag lukt niet. </p><p>Soms als ze bij mij slaapt probeer ik haar dan in haar bedje te leggen, maar hoe dieper ik in het bedje zak, gaat eerst 1 oog open en zodra ze ligt.... wakker! Terwijl ze op mijn arm echt heerlijk sliep.</p><p>Iemand hier ervaring mee en wat we hier nog aan kunnen doen? Ik lees dat een pasgeboren baby max 90 min wakker mag zijn en het dan goed is om ze wakker in bedje te leggen om zo te leren zelf in slaap te komen. Hier werkt dat niet helemaal. Ik probeer haar wel in bedje te leggen, zowel wakker al soms al slapend. Echter zodra ze wakker wordt gilt ze meteen alles bij elkaar.</p><p>Moet ik nu blijven proberen? Flesje, luier, knuffel, bedje..... en dit ritme blijven herhalen? Ook als ze maar blijft gillen, troosten, en weer weg, en weer troosten... Evt even oppakken, en weer weg leggen?</p><p>Waar doe je goed aan bij zo'n kleintje. Ik wil haar niet maar laten huilen, maar wil ook dat ze lekker leert slapen in haar eigen bedje. </p>

Een kindje van 6 weken kon nog 60 minuten wakker zijn toch? In ieder geval is de laten huilen methode ontwikkeld voor baby's vanaf 6 maanden. Die kleintjes zijn er niet voor gemaakt. 
Leg je haar direct bij het eerste slaapsignaal al in bed? En dan bijvoorbeeld zelf de was vouwen naast haar? 
Zelfde ritueel en dagritme aanhouden is wel belangrijk. Ik raad je het boek van Stephanie Lampe aan. In de bieb vaak te leen en echt zo uit!
Succes!

Ja 60 kan ook. 
Zodra haar flesje leeg is blijven we nog even "op", boertje, evt even in de box. Ook dat is niet echt een succes. Maar ze is heel snel moe na het flesje dus breng haar vrij snel weg dan. Dan gaat het in bedje 2min goed omdat ze heel moe is en dan opeens beide ogen wijd open en wakker....  
De was naast haar vouwen kan ik wel al eens proberen.... Dankje!

Hi! Ik herken je verhaal helemaal! Hier was slapen in het eigen bedje ook een drama. Althans, overdag. Snachts sliep mevrouw als een roos. Wat ik heb gedaan: elke x proberen in haar bed, wanneer ze echt ging huilen deed ik haar in een draagdoek, zodat ze wel haar slaap kreeg. Op een gegeven moment lukte het in het bedje, ik heb niks veranderd, ik denk dat onze dochter heel erg behoefte had aan lichamelijk contact. Maar ieder kind is natuurlijk anders. Volg je gevoel en je kindje. Ik heb trouwens in die tijd ook veel gegoogled en forums afgesneupt, tot ik dacht: laat t los, t komt vanzelf, en dat gebeurde dus ook ?

Hi! Ik herken je verhaal helemaal! Hier was slapen in het eigen bedje ook een drama. Althans, overdag. Snachts sliep mevrouw als een roos. Wat ik heb gedaan: elke x proberen in haar bed, wanneer ze echt ging huilen deed ik haar in een draagdoek, zodat ze wel haar slaap kreeg. Op een gegeven moment lukte het in het bedje, ik heb niks veranderd, ik denk dat onze dochter heel erg behoefte had aan lichamelijk contact. Maar ieder kind is natuurlijk anders. Volg je gevoel en je kindje. Ik heb trouwens in die tijd ook veel gegoogled en forums afgesneupt, tot ik dacht: laat t los, t komt vanzelf, en dat gebeurde dus ook ?

Hi! Ik herken je verhaal helemaal! Hier was slapen in het eigen bedje ook een drama. Althans, overdag. Snachts sliep mevrouw als een roos. Wat ik heb gedaan: elke x proberen in haar bed, wanneer ze echt ging huilen deed ik haar in een draagdoek, zodat ze wel haar slaap kreeg. Op een gegeven moment lukte het in het bedje, ik heb niks veranderd, ik denk dat onze dochter heel erg behoefte had aan lichamelijk contact. Maar ieder kind is natuurlijk anders. Volg je gevoel en je kindje.  

Baby's van 6 weken zijn nog niet in staat om zelf in slaap te vallen. Ons kindje kon dit ook pas vanaf 5 maanden en dat is volkomen natuurlijk! Wel kon ze al wat eerder doorslapen als ik haar in bed legde nadat ik haar in slaap had gewiegd of wanneer ze in de wandelwagen in slaap was gevallen. Dit komt vanzelf, hoe ouder ze worden hoe makkelijker ze blijven slapen. 

Terug
Bovenaan