Baby 6weken huilt overdag veel

<p>Dag allemaal,</p><p> </p><p>Er is al veel over geschreven, maar wil toch een topic openen..al is het maar voor de steun.</p><p> </p><p>Onze beeb huilde eerst ook wel wat, maar sinds een week is het echt veel meer.</p><p>Hij huilt met name overdag tot een uur of 21.00 heel veel. Na de voeding begint het(ligt in cosleeper) Of hij doet eerst een hazenslaapje en wordt daarna huilend wakker. Troosten helpt minimaal. Hij huilt ook door als je hem bij je laat. </p><p>Hij slaapt al in een inbakerdoek. Dit helpt een beetje... we houden ons ook een routines en wakkertijden enzo en toch wil hij maar niet slapen. Bed ook al opgehoogd etc. Eerst dacht ik aan een sprongetje, maar dan willen ze bij je zijn...ook bij ons is hij niet rustig.</p><p>Snachts slaapt hij prima. </p><p>Zn vader heeft wel koemelkallergie..</p><p>Iemand die dit herkent en tips heeft?</p><p> </p>

In principe ligt de huilpiek rond 6-8 weken. Die van ons had heel erg last van kramp rond die tijd. Hij is nu de 8 weken voorbij en het lijkt wat minder te worden. Ik gok dat die van jullie dat dus ook heeft. Wij hadden namelijk precies hetzelfde, overdag veel huilen en in de nacht niets aan de hand. Helpt het als je je kindje rechtop houdt? Dus rondlopen bijvoorbeeld.

[quote quote=10255306]In principe ligt de huilpiek rond 6-8 weken. Die van ons had heel erg last van kramp rond die tijd. Hij is nu de 8 weken voorbij en het lijkt wat minder te worden. Ik gok dat die van jullie dat dus ook heeft. Wij hadden namelijk precies hetzelfde, overdag veel huilen en in de nacht niets aan de hand. Helpt het als je je kindje rechtop houdt? Dus rondlopen bijvoorbeeld.[/quote]
Ja rechtop houden helpt wel...of in de draagzak. Het is wel vermoeiend zeg!! Poe

Jaaa krampjes had mijn dochter ook.. ik heb haar bijna 3 maanden zowat nonstop in de draagdoek op me gehad, loodzwaar. Ik wil je alleen zeggen dat je het kan, want heel vaak is er niet zoveel aan te doen. Weinig tips dus, anders dan hierboven: dragen..

[quote quote=10255364]
Jaaa krampjes had mijn dochter ook.. ik heb haar bijna 3 maanden zowat nonstop in de draagdoek op me gehad, loodzwaar. Ik wil je alleen zeggen dat je het kan, want heel vaak is er niet zoveel aan te doen. Weinig tips dus, anders dan hierboven: dragen..
[/quote]
Dankjewel! We houden vol ♡

Wij hadden het ook met onze zoon rond 5-6 weken. Hij had wel een beetje last van kramp, maar niet super veel. Hij huilde gewoon veel meer (het hoeft dus niet perse kramp te zijn). Hier was het ook een gevolg van teveel prikkels denk ik (hij kon tot 7 weken ofzo heel weinig hebben). Heb die weken eigenlijk vooral met hem thuis doorgebracht, en zelfs een tijdje dat hij overdag bovenop mij sliep, op de bank. Kreeg geen steek gedaan, maar zodra ik me daarbij neerlegde was het eigenlijk zelfs best fijn. Wat je het beste kunt bedenken is dat het écht over gaat! Probeer nu vooral te doen wat je baby vraagt, als hij alleen gedragen wil worden eventjes.. tsja, so be it (en gelukkig kun je met een draagzak nog bestwel wat doen).
En in ieder geval dus: het wordt vanzelf beter!! Die van ons is nu bijna 11 weken en is erg vrolijk en tevreden en slaapt in zijn bed (ook overdag). Dus houd vol, na 6-8 weken gaan ze zich meer 'thuis voelen in hun lichaam' (ja dat zei iemand echt zo tegen me ?) en wordt het makkelijker.

Onze dame ook heel veel gehuild, tot een maand of 6-7 (niet om je te ontmoedigen hoor). Slapen overdag was altijd drama, tussen 23 en 7 uur niks aan de hand, na de voedingen sliep ze meteen weer. Nu is ze ruim een jaar en kan van alles duidelijk maken én is het een supervrolijk kind. Het lijkt erop alsof ze lange tijd niet goed in haar vel zat (KMA en eczeem ellende bleek later). Ze wilde alleen maar rondgedragen worden, stilzitten in de draagzak was ook huilen.
Als ik je 1 tip mee mag geven, is dat als jouw gevoel zegt dat die KMA misschien ook bij je kleintje aanwezig is, je best op je gevoel mag vertrouwen. En dan kan kijken of speciale voeding verandering brengt. Bij ons werd het ook steeds weggewuifd, terwijl ik het al opperde toen ze 2 weken was...

Mijn zoontje (11wk)  ook vreselijk veel huilen, ontroostbaar! Ik was de wanhoop nabij en stond zelf ook op instorten. Dacht ook aam sprongetjes e.d. Nu er achter dat hij verborgen reflux heeft en ook kma. Reflux kan ook komen door kma. Sinds gisteren over gestapt op geitenmelk. Hij moest 1e fles even wennen maar nu!!!! Gewoon een ander kind! Hij heeft zelfs n nacht gemaakt en voelt ook gewoon veel meer ontspannen aan, zijn hele lijfje! Ik ben echt opgelucht. Geitenmelk is wel duur maar het is het geld dubbel en dwars waard wat mij betreft!!!

Terug
Bovenaan