Baby 6weken slaapt lang

<p>Misschien is dit een luxe probleem maar misschien ook niet. Mijn dochter van 6 weken slaapt soms 7 uur achter elkaar in de nacht. Ik word dan wakker en maak haar dan wakker om te voeden. Ze drinkt dan heel goed. Ze groeit ook goed. </p><p>Is dit niet te lang, 7 uur, als ze jong is? Of zou ik er juist blij mee moeten zijn?</p>

Ik denk dat je er lekker van moet genieten. Wij hoeven van het CB onze zoon van bijna 6 weken niet meer wakker te maken voor een voeding vanaf het moment dat hij boven de 4 kg zat(Hij was bij de geboorte nog geen 6 pond). Hij kan er in de nacht ook makkelijk 8 uur tussen laten gelukkig en ik weet dat hij zichzelf meldt wanneer hij honger heeft. Zolang je dochter dit ook doet en inderdaad goed groeit is er denk ik niks aan de hand.

Hoi, 
Ik snap je bezorgdheid, onze zoon slaapt 's nachts ook lang. Volgens het CB mogen ze niet langer dan 10 uur slapen in verband met de bloedsuikerspiegel. Overdag houden wij tussen de voedingen niet meer dan 4 uur ertussen aan maar dat is meer omdat hij er zelf last van krijgt. Eet dan heel lang en veel en krijgt daar krampjes van. Lekker genieten van de slaap die je kunt pakken ookal is het niet altijd fijn om wakker te worden met het gevoel dat er twee bakstenen op je borst liggen?

Als de kleine verder goed groeit, lekker laten slapen ? Die van ons sliep op die leeftijd een uurtje of 8 achter elkaar. Daar stopte hij na 3 maanden mee en kwam er toen achter dat restaurant mama ook snachts open is ? Daarna heeft hij een paar maanden weer niet doorgeslapen. Dus ik zou ervan genieten ?

Lekker van genieten mijn oudste sliep toen van 22 t0t 8. Nooit eerder wakker gemaakt. Toen ie bijna 2 was is ie het in gaan halen door ons wakker te maken snachts ☺️

Onze dochter is nu 7 weken en slaapt sinds vorige week ook de hele nacht door. We geven de laatste fles tussen 22.00 en 23.00, en ze wordt wakker (uit zichzelf) tussen 7.00 en 7.30. Ze is dan heel wakker en alert, en ook nog niet compleet uitgehongerd.
Zolang je kindje alert is en goed groeit zou ik haar lekker laten slapen tot de eerste ochtend fles om de dag te starten :) Zelf lekker slapen, haha

Als je kindje goed groeit, niet ingebakerd is en geen speen heeft mag je haar lekker laten slapen.
Als ze ingebakerd is of een speen heeft, kan het zijn dat ze dieper slaapt en niet op tijd wakker wordt van haar eigen voedingssignalen, dan zul je haar dus niet te lang achter elkaar moeten laten slapen.

Dank je wel voor jullie reacties! Ze is niet ingebakerd, dus ik zal vannacht haar lekker laten slapen, hopen dat dat mij ook lukt ;-) Ze weegt ruim 5 kilo, dus dat zit wel goed. 

Terug
Bovenaan