Baby (6wkn) in co-sleeper laten slapen

<p>We hebben een SnuzPod3 aangeschaft. Nu onze dochter bijna 6 weken oud is en steeds groter/krachtiger wordt, willen we graag dat ze in haar co-sleeper slaapt maar dan begint ze hard te huilen. Hebben jullie tips? Het bedje voorverwarmen, het bedje wiegen, inbakeren, white noise.. we hebben veel al geprobeerd. dankjewel alvast! </p>

Je kindje is eigenlijk gecorrigeerd pas 1 week oud, dus ik denk dat de behoefte aan fysiek contact nog steeds erg groot is. Misschien zelf tegen de co-sleeper aan gaan liggen, zodat je nog steeds contact maakt? Sterkte!

Onze shirts een dagje in de co-sleeper gelegd inderdaad, maar niet geholpen.
Ook trappelt ze steevast haar dunne lakentje (of eigenlijk alles wat haar beentjes/voetjes bedekt) weg. Een dun zomers slaapzakje besteld, maar ook niet de oplossing ?
Dank jullie wel voor het reageren en meedenken. Proberen graag het e.e.a. voordat ze gewend raakt aan het altijd óp ons slapen ❤️ Dat is gezellig en fijn, maar echt slapen doen wij daardoor niet echt. 

Geef je borstvoeding? Je kunt dan kijken of je (veilig) samen wilt slapen. Op https://samenslapen.nl/ lees je daar meer over. Misschien dat je dan zelf ook beter slaapt. 

Mijn meisje is 4 weken te vroeg gekomen en heeft tot 7 weken bij mij in bed geslapen (kost wat aanpassingen). Daarna ben ik een ritueeltje van bad, fles, cosleeper met baarmoedergeluiden (spotify) gaan doen. Dat ging de eerste keren lastig. Ik lag ernaast haar huilen liggend te sussen en ze viel pas na 1,5 a 2 uur in slaap. Maar ze brulde rond die tijd hele avonden lang, ook in mijn armen of op mijn buik. Dan maar zo. Na een paar dagen lag ze een stuk rustiger en sliep ze rustig de hele nacht erin (wel nog 2 voedingen). En rond 10 weken ging ze soepeler inslapen. Ze is nu 14 weken en ik lig er nog steeds vanaf 8 uur naast, maar kan wel mijn serie op de laptop kijken terwijl ze slaapt. Volgende stap is even in een andere ruimte. 
Zo heb ik het gedaan, met veel geduld en begrip en niet alleen laten huilen.

Samen slapen was wel heel fijn. Ik gaf nog borstvoeding en lag op mijn zij. Arm over mijn hoofd, benen opgetrokken, baby tegen mijn buik. Ze ging uit zichzelf drinken. Dus voor voedingen werd ik nauwelijks wakker. Je bent heel alert. Ik veranderde nooit van houding tijdens het slapen en bij de minste kik anders dan drinken werd ik direct wakker. Het was toen echt de weg van de minste weerstand. Al wilde ik na een tijd wel weer eens in andere houdingen slapen, bewegen enzo :)

Terug
Bovenaan