Baby 6wkn kreunt erg in slaap

Hola allemaal!
Mijn baby is bijna 6 weken en kreunt / maakt veel geluid in zijn slaap, eigenlijk voornamelijk na de nacht voeding (krijgt KV). Komt dit iemand bekend voor? Is dit zorgelijk en hoelang duurt dit? 9 van de 10x slaapt hij wel.
 
Hoi,

Ja mijn zoontje van 6 weken maakt ook veel geluidjes in z'n slaap en het lijkt in de nacht inderdaad meer te zijn dan overdag. Misschien dat het 's nachts ook gewoon meer opvalt omdat het stil is.. hij slaapt naast ons bed in een cosleeper en ik wordt wakker telkens als hij zulke geluidjes begint te maken omdat ik dan denk dat hij wakker wordt. Vaak duurt het dan nog een half uur voordat hij wakker wordt of wordt hij inderdaad helemaal niet wakker. Ik twijfel zelf hierdoor om hem op z'n eigen kamertje te gaan leggen zodat ik beter slaap maar dat vind ik ergens ook weer spannend omdat ik dan bang ben helemaal niks meer te horen.. in ieder geval klinkt het mij bekend in de oren en is het zover ik weet niks om je zorgen over te maken!
 
Het is zeker niets om je direct zorgen over te maken hoor. Onze kleine maakte zoveel geluid dat we haar vrij snel naar haar eigen kamer hebben gedaan. Eerst nog wel een periode met babyfoon naast ons bed, maar later gewoon met de deuren open (ze heeft de kamer naast de onze). Ze maakte simpelweg zoveel herrie dat we er zelf de hele nacht wakker van lagen. Hoe graag we haar ook langer op onze kamer hadden willen houden.. dit was de beste optie :)
En het was ook vooral 's nachts. Dan is de slaap dieper en wordt de hele dag 'verwerkt'.
 
Zoontje deed het ook. Kinderafdeling zei ook dat dit normaal was maar wel heel typisch dat ons kereltje ook verborgen reflux had zoals hierboven. En bij een vriendin soortgelijk. 
 
Hi Billie, dank je wel voor je reactie! “Goed” om te lezen dat het herkenbaar is voor meer mensen. We twijfelen idd om hem op zijn eigen kamer te leggen (direct naast die van ons), maar ik doe echt geen oog dicht. Duurde het lang voordat het kreunen over ging?
 
Hoi, dank je wel voor je reactie! Het consultatiebureau dacht hier in eerste instantie ook aan, alleen het spugen is veel minder geworden sinds we over gestapt zijn op KV, dus nu denkt ze dus weer van niet. Sowieso is onze kleine een slechte slaper, misschien komt hij niet diep genoeg in slaap?
 
Hoi, we zitten in hetzelfde schuitje dus haha! Wij hebben de co sleeper inmiddels weggedaan en hij slaapt nu in de ledikant in de kamer, ietsje verder maar maakt natuurlijk geen verschil. We twijfelen nog om hem op zijn eigen kamer te leggen. Gelukkig is het niks om ons zorgen over te maken, hoop dat het snel stopt.. door het kreunen denk ik de hele nacht; moet ik hem nou pakken? Gaat hij huilen? Slaapt hij nou of niet? erg onrustig
 
Terug
Bovenaan