Baby 7,5 maand eet geen groente hap meer

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn baby van 7,5 maand weigert 6 van de 7 dagen in de week zijn groente hap. Hij is nooit echt dol erop geweest maar at wel minimaal een half potje. Alles wat ik zelf klaar maak hoeft ie niet. Als ik hele stukken geef zoals wortel heeft ie na 4 wortels er ook al genoeg van. </p><p>Ik heb ook geprobeerd zoet fruit erdoor te doen maar na een paar dagen was het net alsof hij doorhad dat ik hem in de maling nam.</p><p> </p><p>Heeft iemand nog tips? Hij krijgt nog 3 flessen 180 cc om 08:00, 14:00 En 19:00 uur. Fruit en brood eet hij wel. </p><p> </p><p>Bedankt!</p><p> </p>
 
Hoi,
Hoe laat geef je de groente en is dit alleen groente of doe je er al aardappel/pasta en wat vlees/vis bij?

Onze dochter is gek op zoete aardappel, wortel en pompoen.
Ik maakte haar hapjes eigenlijk altijd klaar met een van deze dingen.
Daarna ook gewoon bloemkool, broccoli.

Kan ook weer fase (hahah) zijn dat het nu weer minder is.
Je kunt hem ook bij zijn boterham in de middag wat groente proberen te laten eten? Verwerk dit in zijn beleg bijv dat deed ik ook.
Een puree maken van zoete aardappel en wortel of bloemkool met pompoen etc.
Succes!
 
Je kan ook eens proberen de groente in stukjes neer te leggen en het zelf te laten pakken. Mijn dochter vindt dat heel interessant. Overigens wordt hier ook niet veel gegeten hoor, een half potje vind ik al veel. En anders: volhouden ;) succes!
 
Terug
Bovenaan