Baby 7,5 maand en corona

Hi mama's!

Helaas ontkomen wij er ook niet aan en testen wij allemaal positief op corona. Zo ook onze dochter van 7,5 maand. En wat is dat kind er slecht aan toe :(
Ontzettend veel en moeilijk hoesten (stikt soms bijna lijkt het), snotterig (zo erg dat het eruit loopt) en op en af met de koorts. Wij zelf zijn er ook niet goed aan toe, maar alles om haar beter te laten voelen.. paracetamol, hoestdrank, luuf, schuin bedje.. ook douchen wij nu iets meer om het een beetje te laten stomen voor haar neusje.
Zijn er mama's die dit helaas ook herkennen en heb je nog (meer) tips? Of is het echt uitzitten?

Ik heb zorgen om haar, vandaar dat ik het even van me af wou typen hier.. ?
Bedankt alvast.
 
Onze zoon van 8 maanden was 2 weken geleden de sigaar. We wisten het past 1,5 dag nadat hij ‘s nachts enorm benauwd was en hoestte, we dachten toen aan pseudokroep en zo behandeld: ook ‘s nachts even onder de douche en in de koele buitenlucht. Dat hielp voldoende om hem weer te laten slapen. Hoest is nog steeds wel wat aanwezig, maar stuk minder geworden. De eerste dagen af en toe paracetamol gegeven, maar wat verhoging is niet heel erg. Was wel minder trek en hij vond koud water uit glaasje opeens heerlijk, misschien met het slijm/keelpijn. Hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden en hd na de eerste 3/4 dagen niet echt meer last, behalve van het hoesten. We hebben overwogen hem naar Pieterburen te brengen…;)
 
Hier ook raak. Wat hartverscheurend om je baby zo ziek te zien. Ik gaf haar om de 8 uur paracetamol. Dit voor de koorts en zonder paracetamol schreeuwde ze het uit. Ook liet ik haar slapen wanneer ze wilde. Dit was wel op mij want ik kon niet lopen zonder paracetamol. Dag 2-3 was het herfstigst en daarna werd het al beter gelukkig. Verder alles heel rustig gehouden. Geen dingen gedaan of haar met iets geprikkeld.
Ik wens je heeeel veeel sterkte!! ?
 
Oh, echt verschrikkelijk hé? Hier precies hetzelfde, eerste nacht was zo erg. We hebben om beurten in de woonkamer gezeten met haar op onze borst. Uit het niets kon ze beginnen met huilen. We zijn nu 5 dagen verder en het lijkt beter te worden.. al heeft ze nog erg last van haar keel merken we. Inslapen met elke slaap is eerst lang huilen en dan lukt het. De nachten zijn drama.. ergens “fijn” om te horen dat we niet de enigste zijn, je begint soms zo te twijfelen of je het wel goed doet ☹️
Als ik lees wat jullie er aan doen, dan doen we het denkik ook niet verkeerd. Bedankt voor jullie reactie! Ook veel beterschap! ?
 
Terug
Bovenaan