Baby 7,5 maanden komt nog elke nacht

Ons dochtertje van inmiddels 7,5 maand komt nog steeds elke 3 uur in de nacht.
Ze heeft in het begin een betere periode gehad van 5 uur achter elkaar.
Ook aan het begin van de nacht begint ze na een uur al te huilen.
Ik voed haar ook nog steeds in de nacht omdat ze op geen andere manier stil word en ik haar niet het hele huis (broertje van 2) wakker wil laten schreeuwen.

Iemand tips?
Ik gebruik al een fedde en kees lakentje maar dit helpt niet.
En ons dochtertje zit in een speidbroekje wat zeker niet mee helpt.

 
Hi ik heb niet zoveel tips behalve dat mijn zoontje nu twee jaar is en soms nog steeds periodes heeft dat hij in de nacht wakker wordt. Ik hoef hem dan niet te voeden maar volgens mij is het heel normaal dat je kindje rond die leeftijd nog in de nacht wakker wordt.  Hier gaat het soms ook maanden goed en dan weer een aantal weken met onrustige nacht. Kinderen slapen licht en ontwikkelen zich continu dus hopelijk wordt het snel weer beter! 
 
Hier hetzelfde probleem.. het is een patroon geworden omdat we inderdaad onze peuter niet wakker willen laten worden, dus gaan we veel te snel naar de baby toe. Het werd hier elk uur speentje terug doen, met een kindje van 7 maanden! En ook snel voeden om stil en slaperig te maken.. Onze oplossing is dat we sinds gisteren een campingbedje in de keuken hebben en babyfoon op het nachtkastje. Als we naar bed gaan leggen we haar in de keuken als ze komt. Dan kunnen we haar daar 5 min laten huilen voordat we er heen gaan (laat haar dus niet lang huilen) afgelopen nacht al een succes, we hoefden er tussen 23 en 5 niet uit want madame was na 4 min huilen weer stil en onze peuter sliep uit tot 7u ipv 5u! En ik kon om 6u voeden beneden en gelijk een kopje koffie zetten ?
 
Ja dat was hier ook wel op die leeftijd. Na 9 maanden werd dat wel beter. Maar niet elke nacht. Nu 15 maanden en soms gaat het een week goed en dan weer een paar dagen niet. Nu alweer 2 nachten 4 x aan haar bedje gestaan. 
Wel zijn we na 6 mnd de nachtvoedingen kort en klein gaan doen in het donker. Enkel een slok om verder te kunnen slapen. En we proberen eerst even gerust te stellen. Als ze blijft zeuren, tja nachtrust is belangrijker hier.
 
Kijk op opvoedingsvragen.nl en koop de slaapbrochure. Daarin staan 2 methodes beschreven die je kan toepassen om je kindje te leren doorslapen. Ik heb dit ook bij mijn tweede gedaan die tot 6 maanden elke 2 a 3 uur wakker werd. Niet te troosten alleen aan de borst. Daar wilde ik vanaf omdat ik het gewoon niet meer trok om nooit meer in een diepe slaap te komen. Hij sliep altijd bij mij aan de borst in slaap.
Hij is met 6 maanden in zijn eigen ledikant op eigen kamer gaan slapen. Geen nachtvoedingen meer. Werd hij wakker troostte ik volgens de kiekeboe methode. Dat is niets meer dan kordaat en consequent troosten in eigen bedje. Je troost als je kindje je nodig heeft, zegt iets geruststellend, aai over de bol, knuffeldoekje en je loopt de kamer weer uit. Even aankijken en dan herhaal je dit tot ze slaapt.
Op deze leeftijd is succes heel snel gegarandeerd. Trek er 3 weken voor uit maar ze zal het na een paar nachten waarschijnlijk al door hebben.  
 
 
 
Ons zoontje ging doorslapen vanaf 10 maanden bij het leggen in een campingbedje. Zijn speen valt niet meer uit zijn bedje en dat maakte hem nog regelmatig wakker en moest ik hem een fles geven om weer terug te kunnen gaan slapen. Nog steeds (20 maanden) kan hij wakker worden (gebeurt nu nog amper in de nacht en draait gelukkig nu om) en krijgt hij een fles als ik zijn huiltje hoor. Het werd vanzelf minder. Ik heb gegeven wat hij nodig had en niet langer laten huilen dan nodig. Ik hoorde het aan zijn huiltje wanneer hij de fles wilde, anders liet ik hem wat aanmodderen in bed. Hij is niet vaak overstuur snachts dus alleen troosten daar red ik het nooit mee. Overdag was ik meer flessen gaan geven, dat hij die in de avond niet meer kwam halen.
 
Van mij hoeft ze ook echt nog niet door te slapen maar ik vind 4x op een nacht best veel voor een kindje van bijna 8 maanden.
Ze gaat half 8 naar bed dan is ze gewoon op. Dan rond 9 uur word ze wakker wil geen fles en speen is niet goed genoeg of aai over der bol. Half 11 fles, half 2 fles, half 6 fles en daarna slaapje tot opstaan.
Soms drinkt ze klein flesje van 100 op soms laat ze de helft staan. Ik merk gewoon dat ik het zelf niet meer aankan en op begin te raken.
 
Ja ik herken ons zoontje er echt in. Voor de 10 maanden was het ook flink gerommel. We hadden geen avond voor onszelf en het was altijd de vraag wanneer hij weer kwam. Meestal na 45min slaap. Hier was het altijd een fles of kon niet alleen slapen , dus handje vasthouden en op de tenen wegsluipen wanneer hij sliep. Einde avond fles, nacht fles en in de ochtend weer idd. Het was ineens over. Heel gek, hij had de omslag gemaakt. Het was slopend en heb het maar geaccepteerd. Ik ging ook vaak vroeg slapen, omdat ik wist dat hij kwam. Er ging na 10 maanden weer een wereld open dat we weer een film konden kijken en ik naar bed kon wanneer ik het wilde. Ik heb geen tips, want zat in hetzelfde schuitje en had voor mijn idee ook alles geprobeerd. Ons zoontje dronk sws flessen van 120ml, meer ging hij spugen. Ook bleef hier vaak een rest staan. Hij ging trouwens ook over van 3 naar 2 slaapjes bij 10 maanden voordat het “rustiger” werd.

Sterkte! Nog even volhouden met alles wat je hebt

 
Terug
Bovenaan