Baby 7 maand veel wakker in nacht

<p>hoi hoi,</p><p> </p><p>even een klein vraagje onze mannetje van nu 7 maanden oud is de laatste 2,3 weken elke nacht wel 6 Keer wakker.. hij gaat om half 8 na bed en krijg dan een fles van 210 cc ( overdag nog 3 flessen van 180cc fruithapje en goede maaltijd Avondeten) beginnen nu ook hapjes brood alleen dat vind hij  nog niet wat..</p><p>eerst werd hij 2 x in nacht wakker voor zijn speen en sliep dan verder.. nu begint hij af en toe te huilen en dan even troosten\speentje en slaapt hij weer verder... </p><p>hij is elke ochtend vanaf half 6 wakker en blijft dan meestal tot half 7 vrolijk in bed ( half 7 krijgt hij al fles omdat hij 3 dagen in week ma opvang gaat om 7 uur) </p><p>zou hij dan miss toch nog trek hebben? Moet ik die andere flesjes ophogen? </p><p>Zijn er nog meer ouders waarvan de baby’s veel wakker worden in de nacht of die tips hebben? </p>

En gaat me niet om dat ik wil dat hij doorslaapt ..maar twijfel of die nog honger of trek zou hebben..maar ben bang als je flesje in nacht probeert dat hij dan juist elke nacht een flesje wil...

Oeh ik lees even mee! Mijn zoontje van 6 mnd is ook vaak wakker ‘s nachts. Dit heeft hij al vanaf zo’n 4,5 maand. Meestal speentje erin en hij slaapt weer, heel soms echt in paniek wakker en moet hij echt getroost worden.  Er was een periode dat hij elk half uur wakker was ? Nu denk 4/5x per nacht eruit. Laten we hopen dat het fases zijn zoals iedereen altijd zegt. Xx 

Oh ben ik gelukkig niet de enige... hij was laatst erg verkouden en kwam toen helemaal veel in nacht wat logisch is maar sinds dien begint die elke nacht vanaf half 1 al ? 
en normaal zijn we gewend dat hij 1of 2 keer voor zijn speen komt... maar dit is toch wel pittig .. en overdag slapen is elke dag weer verschillend ... probeer wel ritme overdag in te houden 

Tsja ik geef nog wel regelmatig een flesje snachts.. ik weet niet of ik het daarmee in stand houd, maar het gaat hier soms goed en soms minder.. maar met een flesje slaapt ze snel weer in en wordt ze iig niet na een uur weer huilend wakker. Wat je met eten wel kan doen, is een beetje beleg op brood, bijv appelstroop, pindakaas of een smeersel van de kleine keuken bijv...

Tja, hier gaf ik ook nog wel eens een flesje s nachts. Nooit geen volle fles, maar iets van 90cc ofzo. En maximaal 1x per nacht, geen 5x natuurlijk. 
Maar na die 90cc sliep mn dochter wel door tot 6.30. Dus ik vond het wel prima, zo konden we allemaal weer snel slapen. Soms hebben ze het gewoon even extra nodig. En ze leren het vanzelf weer af ;) dat kostte hier niet zoveel moeite gelukkig. 
Probeer eens een keer om een klein flesje te geven s nachts en als je kindje daarna weer lekker doorslaapt tot de ochtend, is dat voor dit moment even de beste oplossing denk ik. 
Ik gaf het flesje altijd gewoon terwijl mn dochter in bed lag, ik haalde haar niet meer uit bed op die leeftijd. De lamp bleef uit, ik op mn knieën voor haar ledikant een flesje geven en daarna snel weer weg en dan sliep ze door.

En ik denk dat je overdag niks mis doet. Hij krijgt gewoon genoeg zo te lezen, je hebt geen raar schema. Een fles van 210cc voor het slapen gaan is ook genoeg, die zou ik zeker niet ophogen.

Terug
Bovenaan