baby 7 maanden begint te spelen 's nachts, help deze papa

Deze papa heeft even hulp nodig van alle mama's.
Mijn dochter van 7 maanden word sinds kort rond 03:00 uur wakker en is dan klaar wakker! Ze begint te spelen en te lachen. Van de week lag ze met haar hoofd bij het voeteneind en was met een speeltje aan het spelen en aan het lachen. Hartstikke lief, schattig en zo maar deze papa heeft zijn hersens en humeur ook nodig op zijn werk.

Ze komt daarna ook slecht in slaapt. Ze huilt niet meer maar begint te "praten" en te lachen. Als we haar op de arm nemen, valt ze wel in slaap maar zij is toch vaak om het uur weer wakker. Nachtvoeding krijgt ze niet meer en overdag krijgt ze pap en een hapje. Dus het ligt niet aan de voeding.

Wat zijn jullie ervaringen als mama's en hebben jullie goede tips zodat mijn knappe dochter weer doorslaapt en niet begint te feesten in de nacht? Wij hebben alles wat kan afleiden als uit haar bedje gehaald.

Hihi heel herkenbaar nooit tranen snachts maar wel veel schik. Mijn dochtertje is trouwens ook 7 maand en bij haar begint het grappig genoeg ook om 3u. Bij mij werkt het om het licht uit te laten, ik loop naar binnen, zeg niks, maak ook zeker geen oogcontact. Dan leg ik zachtjes mijn handen op haar lijfje en leg ik haar netjes op haar rug of zij, speen in haar mond. Ik heb haar nooit uit bed gehaald. Sinds 2 wk heb ik het idee dat ze door krijgt dat het nacht is en slaaptijd is. Vanaf 7 uur haal ik haar daarintegen heel enthousiast op, je ziet dan ook echt herkenning in haar ogen jippie!!! Het is dag!!! 
 Wat soms ook werkt is nog even je hand op haar buik leggen na het goedleggen. Aan het begin moest ik dit soms 10x achter elkaar doen nu 1 tot 3x en slaapt ze 2/3 nachten aardig door ? belangrijkste bij ons is echt geen oogcontact maken want dan word ze gek van vreugde ? en is het hek van de dam ?

Hoi,
Twee slechte adviezen die bij ons wel werken:)
- flesje geven, ook als ze het eigenlijk niet nodig heeft (ze slaap daarna heerlijk verder en nog langer dan normaal ook).
- in je eigen bed nemen. Kan ook averechts werken omdat ze denkt dat het feest begonnen is. Maar hier valt ze dan soms toch in slaap (als je zelf maar niks zegt).
Advies 3 is om deze fase gewoon rustig uit te zitten; het zal echt weer over gaan. Tot ze weer iets nieuws verzint.

@Sammerd, dankjewel voor de goeie tips. Vele doen we al maar de bv stil zijn en in de ochtend heel overdreven goeie morgen, klinkt als een goeie en het oogcontact ben ik vannacht weer achter gekomen :) 
@ gebruiker 514549 ik wil haar eigenlijk geen voeding geven in de nacht en ze slaapt in haar eigen bed naar ons bed. De derde tip klopt helemaal. Ik zal waarschijnlijk geduld moeten hebben..... 

Oei maakt het indd wel moeilijk als ze naast je ligt hihi dan zijn haar speelkamaraden wel heeeel dichtbij ? maar indd fases... eeuwige fasesssss! 

Ik weet dat veel mensen hier het niet met mij eens zullen zijn, maar ik ga mijn ervaring toch delen.
Bij ons sliep ons zoontje al 2 weken na de geboorte in zijn eigen kamer. Al snel na de geboorte sliep hij door. Als ik wakker was in de nacht, dan hoorde ik hem soms wel, maar ik ging er nooit naartoe (wel even controleren of alles ok is natuurlijk). Geen licht aan, geen lawaai, geen aandacht aan schenken enz. Ik ging gewoon terug naar bed en als er afstand is, hoor je het ook niet zo goed. Ik heb er stukken beter door geslapen. Als er echt iets aan de hand is laten ze zich wel horen. 
Als hij wel onrustig bleef kreeg hij een fles (zonder iets te zeggen, zo min mogelijk licht). Die ging dan tot de laatste druppel op (dan hebben ze het ook echt wel nodig). Als het licht dan weer uit ging, dan wist hij dat hij verder moest slapen. Die terugkerende nachtflessen waren altijd een korte fase.
Onze zoon snurkte vanaf de geboorte trouwens heel hard (nog een reden dan ik niet met hem op 1 kamer kon slapen). Misschien is het niet voor iedereen, maar ik ben heel tevreden tot nu toe. Ik denk ook dat als een kind vroeg leert alleen te slapen, het een hoop ellende bespaard wanneer ze ouder zijn en ze er aan moeten wennen. Maar dit moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk!

@mamasitita.... ik sluit mij daar volledig bij aan. Onze kleine man sliep na 2 dgn al in zijn eigen kamertje. Wij konden ook niet slapen van al die geluidjes die hij maakt. En als we hem wakker maken voor zijn laatste fles is ook alles gedempt, weinig praten en licht zacht. En indd als het ichtend is heel vrolijk begroeten.

Hoi hoi, misschien een idee om haar op haar eigen kamertje te leggen? ? ik kan echt niet met mijn dochtertje op een kamer slapen... al die geluidjes en zy die ons misschien hoort snurken geeft dan ook wel aanleiding tot wakker worden. Bij ons lag ze met 5 weken ook op dr eigen kamer en misschien geen speeltjes in bed? Hier heeft ze gewoon een knuffelthe langs dr liggen en wat ik doe is haar een dikke slaapzak aan en een dun lakentje strak over dr heen en onder het matrasje proppen haha zo krijgt ze ook de kans niet om dr handjes te vinden en ermee te spelen. Hier is ze 6,5 maand. Misschienbheb je er wat aan. Succes gr 

Terug
Bovenaan