Baby 7 maanden: brood eten

<p>Hallo, mijn zoontje is net 7 maanden. Hij krijgt volledig borstvoeding en we zijn al een tijdje bezig met hapjes (alleen groente en fruit nog), dit gaat wisselend, het zijn nog kleine hoeveelheden, sommige dagen vrijwel niets. Ik heb ook brood geprobeerd, maar kleine stukjes worden erg plakkerig, blijven bijvoorbeeld aan zijn gehemelte plakken. Even dopen in water of moedermelk lost dit probleem ook niet op. Hebben jullie wellicht nog tips? </p>
 
Hoi, 
Toen ik begon met brood geven ging het de eerste keren ook niet. Veel kokhalzen en doen. 
Ik heb toen even een week gewacht en heb het toen weer geprobeerd, maar toen had ik de stukjes nog kleiner gemaakt..daarna ging het goed. 
Wel had ik de eerste keer brood van de bakker en de 2e keer van de supermarkt. Dit brood is wat droger en makkelijker weg te krijgen. 
 
Je zou ipv brood eerst cracottes kunnen geven. Die kan hij zelf afhappen, ook als hij nog geen tandjes heeft. Als dat goed gaat kun je brood geven. Of hem zelf op een stuk korst laten sabbelen. 
Hoevaak geef je nog borstvoeding? Je zou misschien een voeding weg kunnen laten en dan iets te eten gaan aanbieden. 
 
Je zou ipv brood eerst cracottes kunnen geven. Die kan hij zelf afhappen, ook als hij nog geen tandjes heeft. Als dat goed gaat kun je brood geven. Of hem zelf op een stuk korst laten sabbelen. 
Hoevaak geef je nog borstvoeding? Je zou misschien een voeding weg kunnen laten en dan iets te eten gaan aanbieden. 
 
Ik weet niet of je het op deze manier het hebt gedaan?. Bij het cb zeiden ze dat je het beste brood wat kan dopen in water en dan achter in de wang drukken. Niet gewoon los in de mond. Zelf kauw beweging voor doen. Bij  ons ging het hierdoor vlot.
 
Hee! Mijn zoontje van 6mnd eet brood gepureerd fruit en een warme maaltijd in no time op... al vanaf 4 mnd was er een grote behoefte aan meer voeding.. hij hapt en maakt duidelijke slikbewegingen.. fantastisch toch maar daar en tegen mijn dochtertje van nu bijna 5 jaar at op diezelfde leeftijd zo wat niets extra's.. toen zij 11 mnd was gingen wij met vakantie naar het buitenland en wat heb ik me toen druk gemaakt of ze wel goed zou kunnen eten en ineens lusten mw bijna alles ?
Wat ik je wil mee geven volg je kindje blijf het aanbieden en het komt van zelf. Het ene kindje heeft eerder meer behoefte aan extra voeding melk is het 1e jaar sowieso het meest belangrijk wat betreft aanleren van verschillende voedingstoffen smaken en structuren ben je al goed bezig! 
Wat misschien wel scheelt wii gaven bij ons dochtertje haar eerst eten en zij zag ons dan niet eten nu bij ons zoontje zijn we ooit wat praktischer en heeft hij altijd al bij onze maaltijd gezeten en zag hij ons eten.. misschien maakt dat ook een verschil.. 
 
Ik ben begonnen met een broodkorstje.die had hij dan zelf vast en kon daarop kauwen en sabbelen. Dat plakt niet zo. Toen hij de korsten echt op at, ben ik met het zachte deel van 't broodje begonnen. Dat ging toen meteen goed. 
 
Hoi 
Ik ben met 5 en een halve maand al begonnen met broodkorstjes geven ze at letterlijk het brood uit men handen een paar weken later brood zonder korstjes gegeven en daarna met en toen steeds andere soorten brood aan geboden tot nu toe vind ze donker meergranen brood het lekkerst 
 
Terug
Bovenaan