Baby 7 maanden eet savonds weinig tot niks..

Hi,
Onze dochter van 7 maanden eet overdag vrij goed! Pap, fruit, brood en haar fles gaan er goed in.
Maar sinds een aantal dagen eet ze van haar avond hapje weinig tot niets.. ook laat ze bijna een hele (laatste) fles staan.
Ik spot nog geen tandje.. ik denk dat ze moe is, maar meer slapen overdag doet ze ook niet.
Slaapt hooguit 3 uur op een dag.
Herkenbaar? Iemand tips?
 
Ik weet niet of het met 7 maanden was, maar wel herkenbaar. Periodes (alles is een fase) dat er s avonds niet veel gegeten werd en de fles er ook niet heel goed in ging. 
Slaapt ze s nachts er wel goed onder of wordt ze wakker van de honger? 
Als ze vroeg wakker wordt van de honger dan kun je kijken of je iets meer tijd tussen het avondeten en de fles kunt fixen. Of je laat het zo en geeft s nachts gewoon een fles want dat is best lang nog normaal ?. 
laatste tip: probeer eens of ze s avonds misschien wel heel erg gepureerde voeding wil. Ik heb soms het idee dat er ook gewoon luie periodes tussen zitten ?
 
Het kan heel goed een fase zijn inderdaad. Maar als je wat (gerichtere) tips wilt hebben, moet je wat meer info geven. Hoe ziet de dag er precies uit? Wanneer wordt er hoeveel gegeten en gedronken, wanneer wordt er hoeveel geslapen etc :)
 
Snachts word ze nog eerst wakker en kunnen wij haar weer terug in slaap krijgen, daarna komt zo vaak rond 3/4 uur voor een fles. Dan heeft ze ook echt honger (flink huilen vaak).
Verder is haar eet en slaapschema:
Tussen 7/8 uur een fles van 200cc en twee eetlepels pap. (Gaat niet altijd op).
Rond half 10/10 uur fruit en daarna naar bed, dan slaapt ze vaak 1,5-2 uur.
Na haar slaapje, vaak rond 12 uur krijgt ze een halve boterham en een fles melk (200cc).
Als het lukt, gaat ze rond 3 uur weer naar bed voor een slaapje. Dit slaapje is vaak helaas maar kort, half uur tot drie kwartier.
Wanneer ze wakker word krijgt een een fles (200cc).
Om 5 uur krijgt ze haar hapje (groente, aardappel of rijst en kip). We bieden porties van 200 gram aan, maar die gaat vaak nog niet voor de helft op.
Rond 7 uur gaat ze naar bed en krijgt ze nog een fles (200cc).
Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft over de situatie :)
 
Als ze rond 16u een fles van 200 ml drinkt vind ik het niet zo gek dat ze om 17u nog geen trek heeft in haar avondeten. At ze dat in het verleden wel of had je toen een ander schema? Ze krijgt aardig wat melk als ik het zo lees. 
 
Klinkt inderdaad wel ook een beetje alsof ze moe is:) het lijkt een beetje spannend maar als je haar ochtendslaapje Max 75 minuten laat duren wil ze misschien beter slapen in de middag?? Onze dochter deed op die leeftijd vaak nog 3 slaapjes (powernap van 16:30-17:00) dan at ze beter.
 
Terug
Bovenaan