Baby 7 maanden elke nacht wakker door speen

<p>Hallo, </p><p>Ons dochtertje is 7 maanden en heeft vanaf de geboorte veel zuigbehoefte. Ze slaapt altijd met een speen in. 's Nachts wordt ze meerdere keren wakker en gaat huilen omdat ze de speen kwijt is. Laten huilen hebben we geprobeerd maar dan blijft ze net zo lang (hard) huilen tot ze de speen krijgt... We proberen ook al een speenknuffel maar dat werkt ook niet, ze is vaak te moe om 's nachts te snappen dat ze de speen moet zoeken, overdag weet ze wel heel goed wat de bedoeling is van de speen.</p><p>De gebroken nachten beginnen ons nu ook op te breken... Iemand tips hoe we de speen alsnog kunnen afbouwen zodat ze 's nachts zonder speen in slaap kan vallen of tips hoe ze de speen makkelijk terugvindt? </p><p>Alvast veel dank!</p><p>Groeten Noortje</p>
 
Wij hebben een klein spuugdoekje geknoopt aan te speen, en rond die leeftijd ging hij het snappen, en dat doekje doe ik dan bij z’n pyjama/slaapzak in
 
Ik gooide altijd een stuk of 6 spenen in bed haha. Er rolt er altijd minstens 1 op de grond s nachts, dus met 6 stuks in bed kon mn dochter er meestal zelf wel eentje vinden. Dat was hier echt  de oplossing. Ik weet niet meer goed op welke leeftijd ze echt ging snappen om hem zelf weer terug in dr mond te doen, maar ze had het op een bepaald moment ineens door.
Zelf werd ik er ook gek van dat ik elke nacht in het donker op mn knieën onder dat bed zat te zoeken naar die ene speen. Met 6 spenen in bed kon ik er zelf ook altijd snel één vindenn, als ik er toch naartoe moest s nachts. En glow in the dark spenen werken ook fijn in de nacht!! De eerste uren van de nacht lichten die nog goed op!
 
Wij hebben precies gedaan wat CvB zegt. Meerdere spenen in bed gelegd. 
Een vriendin van me gaf als tip om eventueel een grote handdoek tussen de spijlen van het bed te doen zodat de speen niet uit zijn bed kan vallen.
Onze wildebras dacht alleen maar " leuk!! Heb ik weer wat om mee te spelen" dus dat was hier geen optie. Maar wie weet helpt het voor jou wel.
Je hebt trouwens ook bibs speentjes met glow in the dark, (mocht  ze bibs gebruiken)
 
dank jullie wel voor alle reacties. Ze gebruikt inderdaad Bibs speentjes, maar ze krijgt het vooral voor elkaar dat ze erop gaat liggen in de nacht. En ik heb inderdaad 4 speentjes in bed liggen haha. 
Maar ik ga zeker die tip van de spuugdoek proberen, wie weet valt die dan minder ver omdat die doek in de slaapzak zit. Maar meestal gaat ze niet eens zoeken, houdt ze haar ogen dicht en gaat huilen. Ik denk dat ze 's nachts gewoon te slaperig is... We moeten het misschien nog maar even uitzingen tot dat ze het gaat begrijpen :)
Bedankt in elk geval!
 
Terug
Bovenaan