Baby 7 maanden hoesten en overgeven

<p>Hallo allemaal, </p><p>Onze lieve baby is alweer 7 maanden. Alleen de laatste maand is hij continue verkouden. Eerst had hij waarschijnlijk het rs-virus, vervolgens kregen we allemaal corona en nu alweeeer een ander virus. Hij doet al 4 weken niets anders dan hoesten :( waardoor dus regelmatig het eten terugkomt.. </p><p>Heeft er iemand misschien een tip hoe ik dit zoveel mogelijk tegen kan proberen te gaan? We geven hem al geen stukjes brood, omdat dit meteen in de keel kriebelt (dus het brood wordt gemengd in het fruithapje). Avondeten heeft hij ook moeite mee ivm pijnlijke doorkomende tandjes.. dit proberen we wel elke avond nog, maar vervolgens krijgt hij 9/10 keer een fles omdat het avondeten te veel pijn doet.</p><p>Ook vanavond weer direct na de fles gaan hoesten en bank en vloer lagen weer onder de teruggegeven melk en een paar lepels avondeten.. Zo zielig ook :( </p><p>We zijn al bij de huisarts geweest, maar helaas moet hij gewoon uitzieken. <br /><br />Help help help! ?</p><p> </p><p> </p>

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wij hadden tijdelijk de fruithap en de groente omgedraaid. In de avond at hij makkelijker koud fruit hapje en in de ochtend groente hapje. Ik deed trouwens wel bijv pompoen met mango (bietjes met appel enzov) koud in de avond zo kreeg hij toch genoeg groente binnen.

Verder kleine beetjes melk aanbieden dus wat vaker de fles.

Maar ik begrijp je helemaal het is echt niet te doen voor zo een kleintje wij zijn er nu net vanaf ??

Sterkte en hopelijk allemaal snel weer fit!

Gewoon even vaker een flesje aanbieden. Maakt een poosje van ziek zijn echt niks uit. En is ook belangrijker dan vast voedsel op deze leeftijd!
Hopelijk snel weer opgeknapt!

Onze kleine man van 7 maanden hoest ook al een tijdje en verkoudheid, ik merk dat het helpt als ik hem tijdens het hoesten wat water geef. Of de druppels van vsm tussikind Homeopathisch hoestdrankje voor de kleintjes. Verder even de badkamer vol stoom zetten van de warme kraan en even daar gaan staan om een beetje te stomen

Luuf op het borstje, rug en voetjes. Melk producten produceert meer slijm en meer slijm is meer hoesten. Geef idd wat meer water, melk komt wel weer. Kan je van de dokter niet iets krijgen wat het slijm een beetje verdund waardoor hij minder moet hoesten /overgeven?

Hallo allemaal, 
Ik heb nu inderdaad het avondhapje en fruithapje omgedraaid, tot nu toe is dit goed gegaan. Vandaag in overleg met de apotheek tijmsiroop meegekregen. En luuf gebruik ik inderdaad ook bij hem :) 
@ anna v; inderdaad zooo frustrerend, je voelt je ook zo machteloos. Hopelijk is hij snel van dit hoestje af. 

bedankt voor alle tips, heel erg lief!

Terug
Bovenaan