Baby 7 maanden ondergewicht

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze zoon van 7 maanden was in april 7030g, toen al onder de curve en vandaag was hij 7035g. Niks aangekomen dus.. Hij is in lengte en hoofdomtrek wel gegroeid. Ook is hij vanaf zijn derde maand benauwd en krijgt ook pufjes. De huisarts wilde hem steeds niet doorsturen naar de kinderarts, de cb arts nu gelukkig wel. </p><p>Mijn vraag is: heeft iemand anders dit meegemaakt met zijn/haar kindje en wat was daar de oorzaak van?</p><p>Liefs M.</p>

Wat krijgt je zoontje aan voedingen per dag? Drinkt hij zijn flessen leeg? Onze dochter is met 6 maanden 7,5 kilo ze eet goed. Dus over ondergewicht kan ik niet mee praten. Misschien allergisch? Last van zijn maag?

Hij krijgt 4x 180+6, fruit, een broodje en groente. Hij drinkt en eet altijd alles op, dus dat is het niet.. 
Allergieën of zijn benauwdheid, dat zou het zeker kunnen zijn omdat hij al vanaf 2 maanden moet puffen (inhalator) en nog steeds vol blijft klinken en hoesten.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!!

Hij krijgt 4x 180+6, fruit, een broodje en groente. Hij drinkt en eet altijd alles op, dus dat is het niet.. 
Allergieën of zijn benauwdheid, dat zou het zeker kunnen zijn omdat hij al vanaf 2 maanden moet puffen (inhalator) en nog steeds vol blijft klinken en hoesten.

Hey Mvtm, het kan natuurlijk misschien zijn dat je kindje meer is gaan bewegen en wel gegroeid is maar niet in kilo’s. Eet je kindje het eten op als je meer geeft? Rond de 7 maanden gaf ik al wat meer eten, maar ook omdat hij er erg duidelijk om vroeg. Hij eet erg veel vind ik voor een baby, maar poept ook erg veel en komt normaal aan.
Wat ik toen gaf:
07:00 ‘s ochtends 2,5 eetlepels havermout/rijstepap met 90 +3 melk en een halve geprakte banaan
10.00: 2 stuks fruit of halve banaan + ander stuk fruit geprakt/gepureerd
12.00: 1 boterham zonder korstjes met jam, pindakaas en/of hummus
15.00: 180+6 melk
17.00: avondeten met meer dan alleen groente. 1 eetlepel koolhydraten zoals rijst, aardappelen of couscous. Daarnaast groente en eiwitten zoals peulvruchten, vis, ei of beetje vlees. Om avondeten interessant te maken voeg ik er smaakmakers aan toe zoals knoflook, ui (wel meegekookt of gebakken)
19.00: 180+6 melk
23.00: 180+6 melk
Nu is hij 9 maanden en drinkt hij de vles van 23.00 niet meer en eet hij meer ontbijt, brood en avondeten.
Kun je iets mee met deze hoeveelheden? 

Herkenbaar hoor. Mijn eerste 2 waren altijd te licht maar groeide wel prima. Hun ontwikkeling ging prima en eerst makte ik me druk maar bij de tweede werd ik wat relaxter.
zolang je kleintje groeit en goed ontwikkelt zou ik me niet teveel zorgen maken. Soms pakt je kindje ineens een ander lijntje om te volgen qua gewicht.
goed om in de gaten te houden dat zeker hoor maar probeer je niet te druk te maken!

Terug
Bovenaan