Baby 7 maanden slaapt ineens slecht

Ons zoontje die geboren is op 10 mei slaapt sinds een week ineens heel moeilijk in de avond. Overdag heeft hij nergens last van en slaapt hij binnen 5 minuten. Hij is moe, wrijft in zijn oogjes, plukt aan zijn oortjes. Valt dan vaak 30 min in slaap, maar daarna wil hij niet meer slapen en ligt hij soms pas om 23 in bed. Als hij uiteindelijk slaapt, slaapt hij wel goed. Is dit herkenbaar voor sommigen? En hebben jullie tips? (Laten huilen werkt niet, hij raakt dan echt in paniek en overstuur)
 
[quote quote=10390408]Volgens mij zit er een slaapregressie rond 7 maanden. Zou je eens moeten opzoeken en of je hem daarin herkent.[/quote]
Ja, dat was hier ook zo. Was gelukkig tijdelijk, een week of 2, daarna sliep ze weer prima. En een maand later kreeg ze wat verlatingsangst, waardoor ze ging huilen als we haar alleen lieten in bed, maar dat hoort ook "gewoon" bij die fase zo rond de 8,5 a 9mnd. Ging ook weer over. 
 
Na 4 kids weet ik inmiddels, dit zijn allemaal fases. Niet te druk om proberen te maken, het gaat allemaal vanzelf weer over. Zelf probeer ik er echt voor te waken dat we op zulke momenten haar niet te snel uit bed halen en vooral niet bij ons gaan laten slapen (vriendlief heeft daar nogal een handje van ;) ), zodat we ons geen slaapproblemen voor langere termijn op de hals halen. 
 
Terug
Bovenaan