Baby 7 maanden slaapt nog steeds niet door

Onze zoon nu al 7,5 maand, slaapt nog steeds niet door...

Hij krijgt genoeg voeding overdag.
4x 180+6 flesvoeding
Warm eten en fruit.
Af en toe wat brood,maar dit gaat nog niet zo erg, plakt alles op zijn gehemelte)
Die flesvoeding bouw ik nog niet af omdat hij dus nog steeds komt in de nacht.

De laatste fles doe ik een papfles.

Laatste voeding krijgt hij rond 19.30. Ik maak niet wakker om 23.00 want wij liggen vroeg op bed en mijn ervaring is dat hij dan nog steeds komt in de nacht.

Nu komt hij steeds rond 1 uur half 2. En rond 5uur.

We proberen altijd eerst een speen en aai over de bol, maar dan blijft hij huilen.

Heb ook wel aantal keer uitgepakt en in slaap gewiegd, dat werkt wel, maar ben je lang bezig om weer in slaap te wiegen.
En als mijn man eruit gaat, geeft hij liefst gewoon de fles want dan ligt hij sneller in zijn bed. (Mannen haha)
Is er geen andere manier?

Klinkt me bekend in de oren. Ik dacht ook waarom slaapt onze zoon nog steeeeds niet door! Hij is nu 8.5 maand en sinds een maandje ongeveer begon hij ineens véél beter te slapen. Ik denk echt dat het komt doordat hij een bepaalde ontwikkeling doorgemaakt heeft. Wat ik probeer te zeggen is dat het echt niet gek is dat je kindje nog niet doorslaapt en jullie niks verkeerd doen! Soms lijkt het alsof alle andere kindjes rond die leeftijd wel doorslapen maar dat is echt laaang niet zo en er gaat een moment komen waarop hij het ineens onder de knie heeft. Het hoeft misschien ook niet eens zo te zijn dat hij wakker wordt door honger (gezien hij ook nog steeds wakker wordt als je om 2300 uur wel een fles geeft) maar dat hij gewoon nog niet zelf terug in slaap kan vallen? Aanvullende tips die ik nog kan geven zijn:
- blijf oefenen met het zelfstandig in slaap vallen.
- misschien een Knuffeltje in bed? Mijn zoontje had er eerst geen behoefte aan maar nu zie ik toch vaker op de camera als hij wakker wordt dat hij zijn Knuffeltje vastgrijpt en dan verder gaat slapen.
- consequente manier van aanpak als hij wakker wordt in de nacht. Spreek met je partner af dat jullie op dezelfde manier handelen.
- keep hanging in there mamaaa!!!!

Ik wil je niet ontmoedigen maar het is vrij normaal, ons zoontje sliep pas "door" met een maand of 15 en nu met 21 maanden nog regelmatig gebroken nachten. Het hoort erbij en is niks aparts helaas.. 

Heel herkenbaar.
Onze oudste dochter sliep door met 7weken.

De jongste is nu 11 maanden en slaapt nog niet elke nacht door. Vanaf 8 maanden ging het beter maar nu nog steeds 1 a2 keer per week een gebroken nacht.
Het enige wat helpt is het accepteren, succes!

Mijn baby van bijna 1 wordt gemiddeld genomen nog 1-2 x wakker s nachts. Soms 3 keer. Ze is gewoon geen goede doorslaper. Als het aan haar ligt wilt ze elke keer een flesje, maar dat doen we sinds een maand niet meer. Soms wel nog (warm) water, vooral bij dit weer. Dan slaapt ze ook sneller in.
Ach, de oudste kwam bij 11 maanden nog 3x voor borstvoeding. Het kan altijd erger ;)

Misschien niet het geen wat je wil horen, maar onze dochter ging pas bij 18 maanden doorslapen. Tot die tijd kon ik het op 1 hand tellen. Maar ook daarna had ze weleens een terugval.

Wij kozen ervoor om haar wel een flesje te geven. Dat was de enige manier waarop ze weer ging slapen. Wel bouwde wij het aantal scheppen af. Op een gegeven moment dronk ze 120cc met 1 grote schep. ( alleen water wilde ze niet).

Op deze manier viel ze snel weer in slaap en kwamen wij ook het beste aan onze rust.

Mijn advies: probeer het te accepteren en kijk wat het best voor jullie werkt. Dan kost het je de minste energie. O ja en trek je vooral niet teveel aan wat andere van jou aanpak vinden.

Herkenbaar, onze zoon is ook 7,5 maand oud en slaapt ook niet door. Moet zeggen dat ik dat ook niet verwacht had. Het slapen gaat steeds beter en ook steeds langer. Lange tijd gehad dat hij rond half 5 - 5 uur steeds al wakker was en dit is nu sinds een week 6 uur ??. Hij gaat elke avond rond 19 uur naar bed en wordt gemiddeld nog zo 1-2 keer per nacht wakker voor zijn speentje.

Er was een periode dat ik t echt pittig vond en dacht wanneer wordt t beter.. maar heb het nu geaccepteerd en heb er vertrouwen in dat dit vanzelf beter wordt!

Terug
Bovenaan