<p>Hoi allemaal, Ik heb een vraag. Mijn zoontje van 7,5 maand oud heeft ongeveer de afgelopen twee weken heel veel moeite om overdag in slaap te vallen. Ik houd zijn slaapsignalen in de gaten, let op de wakkertijden en leg hem voor mijn gevoel echt op tijd in zijn bed. Hij ligt dan een tijdje te draaien, poept dan vaak zijn luier vol (is daardoor ineens over zijn slaap heen) en gaat vervolgens intens verdrietig huilen. Even eruit halen, troosten, desnoods even beneden kort spelen om nieuwe slaapsignalen op te vangen, vervolgens weer in bed en bij de aanblik van zijn ledikant begint hij weer troosteloos te huilen. Ook wanneer hij niet poept in bed is het vaak zo dat hij intens verdrietig wordt na een tijdje te liggen draaien in zijn bedje en daardoor dus ook niet kan slapen. ‘s Nachts slaapt hij wel heel goed, van 20-7 en slaapt vaak door. Hij heeft nog geen tandjes, dat zou zeker mee kunnen spelen. Gevolg: mijn zoontje slaapt een uur of 1,5 overdag, is super moe, maar valt dus niet zelf in slaap in zijn bed omdat hij zo verdrietig is. Draagzak kan maar om de halve dag met een draagzak te lopen is ook zo wat.. Hiervoor was hij een baby die prima in slaap viel; hij had wel even wat tijd nodig om in slaap te vallen maar dat lukte eigenlijk heel goed. Is dit voor iemand anders herkenbaar en/of heeft iemand misschien tips? Groetjes</p>