<p>Hi dames, </p><p>Ik ben benieuwd of een van jullie ervaring heeft met onderstaande, advies of een goede tip weet. </p><p>Mijn zoon van bijna 7 maanden slaapt erg weinig overdag, gemiddeld zo'n 2 uur. Daarnaast heeft hij heel veel moeite met in slaap vallen. </p><p>Dit begon zo'n 2 maanden geleden tijdens een sprong/fase. Nu ben ik dat wel van hem gewend, dus ik dacht: dat gaat wel weer over. Maar goed, een sprong, 2x griep en een tandje zijn we nu 2 maanden verder en het is eigenlijk elke dag weer een strijd (op een paar goede dagen na). </p><p>Ik leg hem bij de eerste moeheid signalen op bed. Meestal begint hij kort nadat ik 'm in bed heb gelegd te huilen en houdt daar niet mee op totdat we weer beneden zijn. Dan is alles weer goed. Probleem is dat als ik het na een half uurtje opnieuw probeer, het gewoon weer van voorafgaan begint. We hebben al heel veel geprobeerd (ook voor deze periode), troosten en weer terug leggen, laten huilen en om de zoveel minuten teruggaan, wandelen/autorijden voor slaap (dat werkt wel) en zijn nu dus op het punt beland dat we van de kinderarts het advies kregen om hem gewoon te laten huilen. 's nachts en 's avonds heeft dat goed en heel snel geholpen, maar overdag dus niet. </p><p>Medische oorzaken zijn uitgesloten en ik denk persoonlijk dat hij het gewoon een beetje verleerd is ofzo. 2 maanden is natuurlijk ook een hele lange periode als je pas 7 maanden bent. Maar, hoe leer ik hem dit weer aan? Het laten huilen breekt echt m'n hart. Meestal duurt het wel een uur overdag en vervolgens slaapt hij maar 3 kwartier.</p><p>Het is verder een ontzettend vrolijk mannetje, enorm alert en een kleine druktemaker. </p>