Baby 7 maanden vaak wakker in de nacht

<p>Mijn dochter van 7 maanden oud wordt het vanaf 7 weken geleden bijna elke nacht wakker soms eens 5 6 keer per nacht. Ik ben uitgeput want niks helpt het en ondanks alle tips niks helpt! Wat doen ?</p>

Kan je helaas niet helpen maar weet dat het erbij hoort en je niet de enige bent. Ook hier mogen we geregeld uit bed omdat onze 6 maander de slaapjes nog niet makkelijk aanelkaar koppelt. Ik stel me er maar op in en daardoor wordt het dragelijker als hij maar 1 of 2x wakker is geweest. Succes, het komt goed!

Ik ben al 6 maanden minimaal 3x eruit elke nacht en nog steeds voor voeding.. ik zou me er niet te druk om maken want je hebt juist je energie nodig..
het komt vanzelf weer goed

Al 5.5 maand ga ik er minimaal 10-15x per nacht uit. Dochter heeft reflux en is extreem onrustig s nachts. Heeft ook nog 2-4 nachtvoedingen nodig, hoe graag ik dit ook wil veranderen, het is écht niet anders. 
Daarnaast nog een dochter van 2 jaar die elke ochtend om 6.30 wakker is, dus uitslapen of overdag bijslapen zit er ook niet in.
Hier is het wel heel extreem, maar wakker worden hoort er helaas gewoon bij hoor. Speentje, voeding, verlatingsangst, tandjes, ziek zijn.. niks aan te doen. Reken sowieso het hele eerste jaar maar op gebroken nachten en daarna vaak ook nog wel. 
Ik ga tegenwoordig vaak om 21:00 naar bed..Niet gezellig, maar van 21:00-1.00 slaapt mijn dochter vaak het beste dus dan probeer ik zelf al wat uurtjes te pakken, vaak kom ik tussen 1:00-5.00 bijna niet aan slapen toe.

Heb hier toevallig paar dagen geleden een topic over geopend (nachtvoeding stoppen?), want hier precies hetzelfde. Gemiddeld zo’n 2-3 voedingen tussen 11 en 7 en dan ook nog af en toe een speen terug stoppen. Sommige nachten lijkt het haar na een voeding maar niet te lukken in slaap te vallen, terwijl ze we probeert, dan ligt ze maar te draaien en te kreunen. Inmiddels heb ik me er volledig aan over gegeven en neem ik haar gerust die nachten naast me in bed (co-sleeper staat er nog wel naast, maar past ze niet goed in) en slapen we samen nog wat uurtjes. Mijn idee is dat hoe meer ik me er druk om maak, des te moeier ik me ga voelen, dus overdag doe ik gewoon leuke dingen (werken, sporten, knuffelen) en ‘s nachts is het nacht en overleven we. Mijn man heeft nu af en toe Nutrilon om 11u, zodat ik eerder naar bed kan en in elk geval wat uurtjes kan maken. Verder krijgt ze vrijwel volledig borstvoeding.

Terug
Bovenaan