baby 7 maanden. wil de borstvoeding niet goed meer

<p>Ik ben een beetje einde raad.</p><p>mijn zoon is nu 7 maanden. Krijgt nog volledig borstvoeding. al heb ik niet veel keus want mijn zoontje weigert de fles. fles met water vind hij goed. fles met melk borst of kunst is gewoon not done voor hem. borstvoeding wil hij nog heel soms pakken uit de fles</p><p>ik zit momenteel erg te vechten met de voedingen en baal er enorm van dat het momenteel niet goed loopt. stoppen gaat niet omdat hij geen fles voeding wilt. ik hoop dat iemand mij kan helpen.</p><p>ik heb op internet naar schema's gezocht. voor borstvoeding kun je hier erg weinig tot haast niks over vinden.</p><p>ik vond op olvarit een schema en heb deze op het ritme van mijn zoontje proberen aan te houden. maar ik denk dat hij nu dus echt te veel bijvoeding krijgt. en daar door dus moeilijker de borst pakt. met alle gevolgen van dien. snel los laten en soms al na 3 a4 minuten genoeg hebben en dan aan happen en los laten aan happen en loslaten. nu heb ik ook het idee dat hij rechts liever drinkt dan links. want links draait hij alle kanten in waardoor nu dus ook mijn tepel pijnlijk word en ook rood ziet.</p><p>dus ik denk dat hij te veel hapjes krijgt.</p><p>dit is de schema.</p><p>7-8 ontbijt borst voeding</p><p>9-10 tussendoortje fruit</p><p>11-12 borstvoeding met wat brood.</p><p>15-16 borstvoeding.</p><p>17-18 warme maaltijd</p><p>19-20 borstvoeding</p><p>overal zit dus 2 uur tussen.</p><p>op het consultatiebureau zeggen ze vaak je moet hem eten geven wanneer hij komt. maar soms denk ik als ik hem niks geef komt hij niet. de klok tikt dan door tot zeker wel eens 6 uur.</p><p>slapen gaat momenteel ook niet echt geweldig sinds we terug zijn van vakantie. gelukkig de nacht weer wel.</p><p>zou ik bv de borst voeding van 17-18 uur kunnen overslaan deze gaat het moeizaamst? en dan zou ik alle voedingen uur ofzo kunnen opschuiven. ben zo bang dat mijn zoon dan te kort gaat komen.</p><p>wie heeft er tips voor mij.</p><p> </p>
 
Onze kleine is 7,5 maand. Ons schema is:
07:00 Borstvoeding
10:30 fruit
12:00 boterham + borstvoeding
(vroeg wakker dan eventueel nog n klein tussendoortje: fruit of een baby snackje)
17:00 groentenhapje (compleet met vlees etc)
19:30 borstvoeding
 
en na de laatste voeding slaapt de uk aan een ruk door tot 07:00
 
Ik heb de borstvoeding van 15:00 laten vallen omdat ik alleen maar het gevoel had dat de kleine aan het slapen & eten was en meer niet. En het groentehapje ging niet meer omdat ze gewoon geen honger meer had. Daarom heb ik er toen voor gekozen om de 15uur borstvoeding te laten vallen. En sindsdien eet ze gewoon weer alles op
 
iets te vroeg op verzenden geklikt net ?
 
indd ik denk soms echt ik zit hem vol te proppen maar volgens mij wil hij niet. en voor hem is het ook niet leuk en voor mijn pijnvol. ik denk dat dat voor mij en de kleine ook wel echt een uitkomst zou zijn. o er gewoon een te skippen.
hopelijk geeft hij het wel aan als hij daarna nog honger heeft.
 
Ik zou de borstvoeding van 15uur eens proberen te skippen. En idd ze geven het zelf aan als ze honger krijgen. Mocht de kleine dan vroeg wakker zijn kun je altijd nog een beetje fruit of een babykoekje o.i.d geven om het te kunnen rekken tot het groentehapje ? succes! Ik hoop dat je er iets aan hebt. 
 
Terug
Bovenaan