<p>Hoi hoi,</p><p>Ik heb hier een kleintje van iets jonger dan 7 maanden, die echt een hekel heeft aan op haar buikje te liggen.</p><p>Het is echt een super makkelijk, rustig en vrolijk grietje, dus ik maakte me nooit echt zorgen. Als zij het niet wil, dan toch niet. </p><p>We liepen al bij een kinderfysio vanwege een voorkeurshouding die we nu gelukkig volledig verholpen hebben.. gedurende de sessies ging de fysio ons ook tips voor het buik liggen geven. Tips die allemaal logisch klinken en te oefenen zijn. Echter onze kleine vindt het nog steeds niet leuk. Dus wederom hadden wij zoiets als ze er klaar voor is dan komt het vanzelf wel.</p><p>Nu is ze dus bijna 7 maanden en redt ze het nog steeds niet om haar hoofd langer dan 5 a 10 min omhoog te houden. Dan laat ze hem vallen, maar dan ook echt met haar neus in het kleed. Ik hoopte dat ze dan haar hoofdje of naar links of rechts zou bewegen om wel lucht te krijgen, maar dat doet ze dus niet.</p><p>Ze begint nu wel met rollen en soms rolt ze uit zichzelf op haar buik. Helemaal super natuulijk maar ze rolt nog niet terug. Nu vind ik dat in de nacht best spannend. Bang om haar niet te horen..</p><p>Nou lees ik dat er meerdere papas en mamas dit ook ervaren, echter zijn die kindjes vaak iets jonger als onze kleine.. en die zeggen allemaal dat de kleintjes achter lopen op de ontwikkeling..</p><p>Graag hoor/lees ik van andere die dit ook hebben, wat zij doen om dit te verbeteren of waar het bij hen uiteindelijk in resulteerden.</p><p>Begrijp me bij het volgende niet verkeerd.. ik ben gek op mij dochter, vind moeder zijn fantastisch... heb alles voor haar over, maar ik ben niet het type dat de hele dag oefeningen doet tot dat het lukt. Ze moet het in mijn ogen uiteindelijk vanzelf doen/kunnen..</p><p> </p><p>Hoor het graag!</p><p>Groetjes</p><p> </p><p> </p>