tja, heel herkenbaar. Die van ons heeft dat tot recent volgehouden. Nu ze veel meer loopt en klimt, en over is naar 1 slaapje van 2 a 3 uur tussen de middag, is het ineens weer 6 a 7 uur geworden. Maar wij zijn maanden lang gewoon om 5 uur met haar opgestaan, want ik heb veel bekende tips geprobeerd, het was toch echt gewoon een vroege vogel.
De laatste twee maanden zijn we bezig geweest met de overgang naar 1 slaapje. wat in het begin heel lastig was omdat ze om 5 uur wakker was. Ze werd ook steeds eerder op de ochtend moe, ipv later. Dus ik kreeg steeds meer het gevoel dat de vroege vogel inmiddels niet meer zo'n ochtendfiguur was. Nogmaals, dit ging samen met veel meer fysieke activiteit. We zijn toen gestart met haar alvast de ochtendfles te geven, en haar direct weer op bed te leggen. Het duurde een weekje ofzo, waarin ze eerst een uurtje lag te kletsen. Maar dat werd steeds minder, tot ze gewoon verder sliep tot een uur of 7. En vanaf daar konden we sommige dagen wel naar 1 slaapje. na een maandje ging ze uit zichzelf vaak genoeg verder tot 6 a 7 uur, zonder die fles. Ritme veranderen kost tijd.
Jouw kindje is nog lang niet toe aan 1 slaapje, ook omdat die nog geen cycli koppelt overdag. Ze is ook nog veel te jong en moet nog de overstap naar 2 keer slapen maken (wat ik ook nog niet zou doen als ik het zo lees). Maar ik lees dat je haar geen voeding wilt geven om 5 uur. Misschien wordt ze wel wakker van honger en wil ze daarna nog even slapen. ik ben een groot voorstander van nachtvoedingen zolang ze gevraagd worden. Mijn dochter is 16 maanden en krijgt er nog wel eens een op een moeilijke nacht.
ik geef alleen wel kleine flesjes van 60+2 en alleen als een keer of 3 sussen niet helpt. Iedereen slaapt het snelst verder zo, en ze zal toch zelf wel weten of ze honger heeft? Voeden is ook veel meer dan alleen eten. Zo jong snap ik echt het probleem niet zo.
maargoed, mijn punt was meer, misschien is het wel honger.
Verder lost het misschien over een paar maanden weer op als je kindje ook gaat lopen en minder slapen overdag. Ritmes veranderen snel weer.