Baby 7 maanden

<p>Hallo allemaal ,</p><p>Wij hebben een kleine meid van 7 maanden met het volgende voeding schema :</p><p>08.00 180cc + 6 schepjes (gaat bijna op)</p><p>12.00 1,5 boterham + 120 cc + 4 schepjes (gaat bijna op) </p><p>15.00 beetje yoghurt met fruit</p><p>18.00 avond eten met yoghurt na</p><p>19.30 210 cc + 7 schepjes ( gaat niet helemaal op)</p><p>03.30 180 cc + 4 schepjes ( gaat bijna altijd op)</p><p>Nu zijn we bij het cb geweest en daar kregen we te horen dat ze eigenlijk teveel melk drinkt en die nachtvoeding niet nodig heeft en wij die moeten afbouwen omdat het anders een gewoonte wordt voor haar.</p><p>Echter als ze geen honger zou hebben s nachts zou ze de fles toch weigeren of niet helemaal drinken ?</p><p> </p><p>Heeft iemand met het zelfde te maken?</p>
 
Mijn kinderen werden ook vaak nog wakker voor een flesje in de nacht tot 12-14 maanden wel hoor. Maar dat is niet altijd omdat ze zo'n vreselijke honger hadden, maar een flesje hielp altijd wel snel doorslapen.
Ik probeerde altijd eerst 3x de speen, niet direct een fles erin. Hielp die speen na 3x niet, dan gaf ik een flesje van 90cc. Niet meer. 
Een fles van 180cc is Niet nodig nee, ook al is het maar met 4 schepjes. Probeer gewoon wat minder te geven. En eerst proberen of ze zonder flesje wilt doorslapen. Komt ze elke nacht stipt om 3.30?
 
Mijn kinderen werden ook vaak nog wakker voor een flesje in de nacht tot 12-14 maanden wel hoor. Maar dat is niet altijd omdat ze zo'n vreselijke honger hadden, maar een flesje hielp altijd wel snel doorslapen.
Ik probeerde altijd eerst 3x de speen, niet direct een fles erin. Hielp die speen na 3x niet, dan gaf ik een flesje van 90cc. Niet meer. 
Een fles van 180cc is Niet nodig nee, ook al is het maar met 4 schepjes. Probeer gewoon wat minder te geven. En eerst proberen of ze zonder flesje wilt doorslapen. Komt ze elke nacht stipt om 3.30?
 
Nee, heeft ook nachten doorgeslapen en hebben ook geprobeerd haar enkel te troosten en dan weer te gaan.. echter bleef ze fles vragen.  Zal eens gaan proberen na 90 fles dankejwel ! 
speen heeft ze trouwens niet. En tijdstip is wel verschillend haha 
 
Ik zou 's middags eens een (kleine) fles geven. Onze dochter is bijna 7 maanden en krijgt 3x 180+6 en 1x 150+5. Verder 1 stuk fruit, 1 snee brood en 200 gram groentehap (potje 8+ maanden). Laatste fles tussen 19.00 uur en 19.30 uur.
Ons schema (ongeveer):
07.30 uur: 180+6
10.00 uur: 1 stuk fruit en evt halve Liga
11.30 uur: 1 snee brood en fles 150+5
15.30 uur: fles 180+6 (evt maisfinger tussendoor)
17.00 uur: potje 8+
19.00 uur: 180+6
 
Ik heb onze kinderen, toen ze eenmaal goed op gewicht zaten, niet meer snachts gewekt voor de melk. Als ze zich zelf melden, kregen ze een flesje, maar inderdaad een kleintje. Op een gegeven moment is die nacht fles er toen van zelf vanaf gegaan. Niet te lastig over doen, als een flesje melk er voor zorgt dat alle partijen daarna weer heerlijk slapen, gewoon doen.
Het CB geeft ook alleen maar advies volgens de richtlijnen, maar dat betekent niet dat dat het beste is voor jouw kind.
 
Onze dochter krijgt ook nog een ‘nacht’ flesje 150/5 tussen 23.00-24.00. (Toaal krijgt ze 660 naast fruithap, boterham en avondeten. Ze wordt er meestal zelf wakker voor en als ze doorslaapt meldt ze zich uiteindelijk toch nog ergens halverwege de nacht en wordt dan meestal echt goed wakker waardoor ze makkelijk anderhalf uur wakker blijft. Deze fles is wel de volgende die we gaan afbouwen. We hebben eerst de flessen van 15.00 en rond avondeten samengevoegd, aangezien ze al heel goed vast voedsel eet en die fles een beetje dubbelop was.
 
Terug
Bovenaan