Baby 7 mnd eet geen fruit en groente meer

<p>Hai</p><p>ons zoontje at vanaf 4 mnd heel goed zijn fruit en groente. Hij hapte alles zo weg, maar vanaf deze week niets meer! Hij houdt of zijn mond dicht, of hij blaast het weg of hij heeft het in zijn mond en met een kokhals reflex komt het er weer uit. Brood wil hij sowieso niet, dan begint ie meteen te huilen. Hij krijgt nog 4 flessen op een dag en die drinkt ie vaak wel leeg. </p><p>Is dit voor iemand herkenbaar en/of een idee/tips waarom hij in een keer geen groente of fruit meer eet?</p><p> </p><p>alvast bedankt!</p>

Hoi, wel deels herkenbaar. Ons zoontje van 8,5e maand, eet alleen nog steeds goed. Maar brood wil hij niet meer in zijn mond gestopt hebben, dan haalt hij het er zelf uit, duwt mijn handen weg of houdt inderdaad zijn mond dicht. Het kokhalzen herken ik ook.
Wat hier werkt is het brood nu met een vorkje geven. Dan hapt hij het lekker weg. 'S avonds krijgt ons zoontje ook een broodje met fruit,(s middags warm eten ivm gevoelige darmen en allergie) maar dan maak ik er een papje van en geef ik het met een lepel. Dat gaat ook goed. Wellicht helpt het bij jou ook. Succes!

Hoi, dit heb ik ook gehad, zolang ze blijven drinken is er (tot 1 jaar) niets aan de hand, de GGD vertelde me dit een keer dat ze in primcipe voldoende hebben aan melk. Bij ons kwamen de tandjes toen door kwamen we achteraf achter. 
Ik bood het wel aan steeds, na een paar happen begon hij dan te kokhalzen en dan stop ik met aanbieden. Broodjes geven wij ook met vork, maar ook dat is vermindert. Z’n eetlust kwam pas na een paar weken weer terug. 
Ook nu weer, met 13 mnd zit hij weer in een sprongetje, komen z’n kiezen door en heeft hij onlangs prikjes gehad, merk ik dat zijn eetlust weer weg is en zijn slaapritme helaas helemaal ontregeld. Hij komt wel gezellig aan tafel steeds en eet (of niet) mee.. hij drinkt voldoende melk en water en krijgt steeds in kleine hoeveelheden voedsel door de dag heen dus ik maak me geen zorgen.. 

Toevallig doet mijn zoontje van ruim 7 maanden dit ook, wat bleek...hij kreeg te veel binnen. Omdat hij zo’n fan was van zijn hapjes en die ineens echt niet meer wilde, zijn we een fles weg gaan laten en wat blijkt, zijn hapje gaat weer op en die fles minder vindt hij prima ?

Bedankt voor de reacties! 
Valt me op dat hij deze week ook heel veel slaapt. 
Hij krijgt boven tandjes door dus dat zou het idd kunnen zijn en/of hij krijgt ook te veel binnen omdat de middag fles er nog af moet. Dat wilden we eigenlijk pas doen als hij ook voldoende vast voedsel binnen krijgt, maar miss er gewoon afhalen en dat hij juist dan weer meer gaat eten.
groetjes

Terug
Bovenaan