Baby 7 mnd ineens moeite met slapen

<p>Ons zoontje van 7 maand was altijd een goeie slaper. Op bed, slaapzak aan, liedje zingen, aai over de bol en hij ging slapen. </p><p>Nu overdag gaat het nog steeds zo, maar ‘s avonds na de laatste fles (20:30) is het sinds 2 weken drama. We snappen er niks van. Hij is super onrustig, armpjes en beentjes gaan alle kanten op. Duimpje in de mond, duimpje uit de mond. Draaien in bed, en vooral: huilen. </p><p>We blijven bij hem, stellen hem gerust als hij begint te huilen. Maar slapen doet hij niet. We zijn nu al 2 weken elke avond minimaal een uur bezig tot hij in slaap valt. </p><p>Ik vrees dat dit een fase is waar we doorheen moeten, maar wie heeft dit ook meegemaakt & heeft een gouden tip? </p>
 
Hoi!
Het zou met leeftijd te maken hebben (begin enkennigheid, gewoon ontwikkeling), maar wat jij beschrijft duidt meer op wat het ook met mijn eerste twee zoontjes gebeurde in april de eerste jaren: ze gingen gewoon later naar bed. Mijn oudste is in augustus geboren, en hij was dus 8 maanden toen hetzelfde gedrag begon. Eerst ging hij makkelijk om 8 uur naar bed, maar ineens werd het half tien, of tien uur zelfs. De eerste weken worstelden we daarmee, maar op een gegeven moment gaaf ik op. Het jaar erna, april, zelfde verhaal. Met mijn twede, ook een zomerkindje, zelfde verhaal toen de dagen langer werden. De jongste is nu bijna 6 maanden en hij heeft zowiezo een minder strakke bedtijd, dus aan hem merk ik het nu niet.
Veel success met het accepteren :)
N.
 
We merken bij onze dochter van bijna 6 maanden dat ze moeilijker inslaapt als het nog licht is buiten. Ze heeft een rolgordijntje. In de winterperiode waarbij het vroeg donker was sliep ze van 19.00 tot 07.00 uur. Nu van 20.00-20.30 tot 05.00 uur. Ik merk zelf ook dat ik in de winter veel vaster en beter slaap dan in de zomer waarbij het langer licht is. Wellicht heeft jullie kindje daar ook last van?
 
Blijft lastig. We zien duidelijk dat hij moe is, maar het inslapen lukt gewoon niet. Hij draait veel met zijn hoofdje, beentjes zijn onrustig en duimpjes in en uit de mond. Verder jammeren en huilen, duidelijk omdat het slapen niet lukt. Frustrerend voor hem, en voor ons :(
Hij heeft verduisterende gordijnen, dus aan het langer licht zijn ligt het niet denk ik. Eerder of later op bed helpt ook niet helaas. We vermoeden dat hij aan het leren is hoe hij zelf het beste in slaap kan vallen. Dus we proberen ons geduld te bewaren en wisselen elkaar af als het nodig is.. 
 
Laten we hopen dat het inderdaad een fase is want de mijne is nu ook 7 maanden en die is slaapt ook niet meer vanaf het moment dat ze wakker is (12 uur)
 
Terug
Bovenaan