Baby (7 mnd) weigert fles

<p>Hee, ben benieuwd of iemand dit herkent.</p><p>Sinds een kleine week weigert mijn zoontje van 7 maanden flesjes. Vorige week was hij ziek, zwaar verkouden enzo, dus had het idee dat het daarmee te maken had, maar dat is nu over en hij weigert nog steeds. Het ritme zag er zo uit: 7:00 - 12:00 - 15:30 - 18:45 - 23:00/01:00 (die laatste zijn we nog niet vanaf, die is op verzoek). Hij wil op zich de ochtendfles wel (pap met banaan en opvolgmelk), maar die daarna om 12:30 en 15:30 niet (hier kreeg hij al kleinere flesjes van 150 ipv 180). Fruit krijgt hij om 10:30 ongeveer, afhankelijk van eerste slaapje, en dat gaat er altijd goed in. Maar nu eet hij dus helemaal niks qua flesjes tussen 7 uur ‘s ochtends en 18:45 ‘s avonds en dat vind ik best gek zo ineens?! Ik dacht ook nog dat hij misschien genoeg heeft van flesjes en meer andere dingen wil, dat idee krijgen we ook wel - hij eet maisknabbels en zijn avondeten ook heel enthousiast. Maar krijgt hij zo nog wel genoeg binnen vraag ik me dan af? En hoe doen jullie het bij een kind van 7 mnd met ‘lunch’? We oefenden al wel beetje met brood etc, maar nu wordt het toch ineens wel echt een ding ofzo (zo voelt het). En laatste vraag: hoeveel water/thee/verdund sap moet zo’n kleintje eigenlijk drinken om genoeg vocht binnen te krijgen?</p><p>Thanks voor tips alvast!</p>

Hoi onze zoon weigert ook vaak de fles als hij een tandje krijgt of oorpijn heeft. Het zuigen doet dan pijn. Vaak wil hij dan wel met een lepeltje melk of uit een bekertje. Als het tandje dan door is drinkt hij weer zijn fles. Weet je zeker dat zijn oren niet ontstoken zijn? Soms helpt dan ook een wat grotere speen. Onze zoon is nu 9 maanden en drinkt nog 3 per dag een fles. In totaal zo'n 600ml. Verder drinkt hij ongeveer een beker water. Thee of sap hebben we nog niet gegeven.

Wij hebben eigenlijk geen ervaring met weigeren van de fles, maar ik kan je wel zeggen wat mijn zoontje(7.5 maand) binnen krijgt op een dag. 
Rond 7 uur/half 8 één boterham en water of thee. Daarna fles van 150 met 5 schepjes. 
Rond 10 uur één stuk fruit met water of thee. 
Rond half 12/12 uur één boterham met water/thee en daarna fles van 150 met 5 schepjes
Rond half 3 iets te knabbelen(babykoekje, maisvingers, cracker) met water of thee
Half 6 200 gram avondeten
Kwart over 6 fles van 180 met 6 schepjes.
Wat hij aan water en thee drinkt op een dag verschilt heel erg maar gemiddeld wel zo'n 100 cc. 
Nu hebben wij wel een kind wat makkelijk en goed eet en tot nu toe alles lust wat we hem voorschotelen. 
Hopelijk kun je hier wat mee!

Hoi!
Wij hebben hetzelfde probleem met onze dochter van (morgen) 7 maanden.
Ze is een tijdje geleden ziek geweest en sindsdien is het bij ons ook een probleem. De ochtendfles drinkt ze met moeite (100ml), 's middags is het ook met moeite 100ml en in de avond zijn we ermee gestopt. We gaven hem altijd in haar kamer in het donker voordat ze ging slapen maar hierdoor werd ze zo overstuur dat we daarmee gestopt zijn.
Ons schema nu (in overleg met het cb)
7.00 flesje aanbieden van 180ml, van wat ze laat staan maak ik pap en dit geef ik rond 7.45
9.00 groot potje fruit
12.00 flesje aanbieden en een boterham, van de melk die overblijft maak ik een broodpapje.
15.30 groot potje groente
18.00 bordje pap (180ml opvolgmelk met granen)
In de avond nog een flesje op aanvraag waarvan ze dan 120ml ongeveer drinkt.
Tussendoor bieden wij constant een rietjesbeker met water aan, dit vind ze reuze interessant en ze lijkt er ook echt wel slokjes uit te drinken.
Ik heb woensdag nog met het cb gebeld omdat we ons zorgen maakten of ze genoeg drinken binnen kreeg, nu dus in de ochtend en avond pap op aanraden van hun. De vraag of ze dan niet teveel arseen binnen krijg, dit was volgens hun echt niet zo.
Als ze goed water gaat drinken dan mag de middagfles er sowieso af.
Succes!

Hoi, hier een mama met een zoontje van 9 maanden. Dit is herkenbaar. Bij ons was het het signaal om een fles samen te voegen en dus van 4 naar 3 flessen te gaan. Wij bieden nu de ochtendfles en een fles uurtje na de lunch en een avondfles. En dan daarnaast brood, avondeten, fruit en tussendoortje. Misschien heb je er wat aan. Succes 

Allemaal super bedankt voor de reacties! Soms zo zoeken met een baby, haha. Vond het vooral zo raar dat hij dit ineens doet, sinds zijn ziekte, maar heb niet het idee dat hij oorontsteking heeft. Vind het wel een goed punt van je @gebruiker...., maar volgens mij is dit nu (gelukkig) niet aan de hand, hij oogt ook niet meer ziek enzo en lijkt geen pijn te hebben (misschien had ie vorige week wel als ik er zo over nadenk maar dat is alweer voorbij).
Bedankt voor alle schema's! Ik ga sowieso vandaag beginnen met brood ook echt dagelijks te introduceren. We deden het al wel, maar meer sporadisch. Het lijkt nu toch echt belangrijker te worden, vind het altijd nog een beetje engig omdat ie nog niet zo geweldig kauwt. Maar misschien is broodpap dan een uitkomst. En hij leert het vanzelf natuurlijk door te doen. Verder heb ik er gisteren eens op gelet hoeveel water (met limoen, dat vindt hij blijkbaar lekker) hij drinkt bij het avondeten, hij heeft toen ongeveer 50cc gedronken, dus heb het idee dat ik dat per dag toch ook wel op de 100-130 ofzo moet kunnen krijgen als we het de hele dag aanbieden. 
Een rietjesbeker heb ik nog niet @jojotjuh, is dat dan zo'n beker met een uitklapbaar rietje? Of gewoon een 'oldskool' rietje?
Heb inderdaad het signaal ook opgevangen dat we naar beneden moeten in het aantal flessen ;). Een avond/nachtfles zit er hier nog hardnekkig in dus het zou op zich fijn zijn als allebei de middagflessen zouden sneuvelen tzt (en die late avond/nachtfles ook maar dat komt vanzelf wel, is nu nog te belangrijk voor hem).
Net heeft hij een papflesje gehad en een beetje (baby)yoghurt. Vindt ie heel lekker! Dus ga ook eens wat experimenteren met ontbijt bij dit gozertje.
Allemaal hartstikke bedankt! Wij gaan op zoek naar een nieuw ritme :).

Terug
Bovenaan